اخبار روز

پادگان بزرگ پایتخت پارک ملت می شود

در حالی که رئیس شورای شهر تهران از ساخت و ساز پادگان 6 انتقاد می کند، معاون شهردار تهران می گوید: «کارها به صورت قانونی در حال انجام است».

به گزارش فارس، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در بخشنامه وزارت راه می گوید: درهای پادگان 06 به روی مدیران شهری بسته است و مدت هاست که ساخت و سازهای غیرمجاز در این مکان در حال انجام است. قرنطینه، و مجوز ساخت و ساز ظرف یک ماه آینده صادر خواهد شد.

در اوایل دهه 1970 بحث هایی در مورد انتقال پادگان به خارج از شهر وجود داشت. برخی از پادگان ها از جمله قلعه مرغی به خارج از پایتخت منتقل و به پارک ولایت تبدیل شد. توافقاتی بین جامعه و ارتش برای خروج از پادگان 06 (در شمال شرق تهران به مساحت 52 هکتار) انجام شد.

در 30 درصد پادگان ها مراکز ساختمانی و خدماتی و در بقیه آن پارکی به اندازه پارک ملت ساخته می شود. مدیران شهری می گویند که “پس از تایید، زمین واگذار می شود” و مردم می توانند از ابتدا از این پارک 35 هکتاری استفاده کنند.

علاوه بر خروج پادگان ها از شهر، 25 حرفه اعم از پینه دوز، زرگری و… باید با مصوبه شورا از تهران حذف شود که تاکنون به درستی اجرایی نشده است.

سوده حیدریان، کارشناس حمل و نقل پادگان، می گوید: ساخت و ساز در داخل پادگان باعث افزایش جمعیت و ترافیک می شود و خیابان های پاسداران جذابیت این مشکل را ندارند … افزایش می دهد، می گوید این اقدامات “موتور توسعه” هستند و کیفیت زندگی را افزایش می دهند.

به گفته کارشناسان املاک مشابه پادگان ۰۶ در صورت برنامه ریزی صحیح، ضامن توسعه شهر هستند و باید زمینه تفریح ​​مناسب مردم این منطقه را فراهم کنند. این پروژه باید قابلیت اتصال حمل و نقل نیز داشته باشد تا باری بر دوش شریان ها وارد نشود و مردم بتوانند به راحتی سفر کنند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا