31 شنبه بعد از ظهر شهریور 9 عضو هیات انتخاب نماینده سینمای ایران در نود و هفتمین دوره آکادمی اسکار حضور می یابدرای خود را اعلام کرد. از این رو به نظر او فیلم «در آغوش درخت» ساخته بابک خواجه پاشا راهی اسکار خواهد شد تا در میان آثار این جشنواره سینمایی در زمستان 2025 رقابت کند.

پس از ارزیابی های متعدد فیلم «در آغصور تحرم» در بین سه نامزد نهایی، با اکثریت آرا به عنوان نماینده سینمای ایران به آکادمی اسکار 2025 راه یافت. فیلم «رکسانا» ساخته پرویز شهبازی قرار بود نماینده اسکار امسال باشد. اما در روز آخر نظر دادگاه تغییر کرد و حالا انتخابات ایران یک فیلم اجتماعی است. گزینه ای که با گمانه زنی های قبلی همخوانی ندارد.

نمایی از فیلم «در آغوش درخت» که نماینده ایران در اسکار است.

روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی شنبه شب اعلام کرد که هیات انتخاب پس از 10 روز بررسی و بررسی فیلم های واجد شرایط، فیلم «در آغوش درخت» به کارگردانی نماینده سینمای ایران را به آکادمی اسکار معرفی می کند. بابک خواجه پاشا به عنوان نماینده ایران در اسکار 2025 با حضور نرگس آبیار، شبنم مقدمی، فریدون جیرانی، علی دهکردی، مرتضی رزاق کریمی، مهدی سجاده چی، اکبر نبوی، بهروز شعیبی و مجید زینبی از اعضای هیئت انتخاب بودند. سینمای ایران در اسکار.

مستند «ایساتیس» به کارگردانی علیرضا دهقان، فیلم «شهر خاموش» به کارگردانی احمد بهرامی و فیلم «در آغوش درخت» به کارگردانی بابک خواجه پاشا سه نامزد نهایی این پنل بودند.

در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر، «در آغوش بگیر» جوایز بهترین فیلمنامه و بهترین فیلم بلند را از آن خود کرد و در 7 رشته دیگر نامزد دریافت جایزه شد. داستان این فیلم درباره بحران زندگی پیچیده کیمیا و فرید است که دوازده سال از ازدواجشان می گذرد. این بحران زندگی پسرش را تحت تاثیر قرار می دهد و همه چیز را تحت کنترل قرار می دهد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :