اخبار روز سینما جهان

ویگو مورتنسن و ۲ بازیگر دیگر در کارلووی واری ۲۰۲۴ تجلیل می‌شوند

گزارش کردن بازتاب آنلاین، ویگو مورتنسن بازیگر و کارگردان، کلایو اوون بازیگر و دانیل برول بازیگر و کارگردان در جشنواره فیلم کارلووی واری 2024 تجلیل خواهند شد.

مهر وی نوشت: این جشنواره که مهم ترین رویداد سینمایی اروپای مرکزی و شرقی است با فیلم «مردگان درد نمی کنند» مورتنسن افتتاح می شود.

جشنواره همچنین دیروز (چهارشنبه) اعلام کرد که استیون سودربرگ کارگردان و تهیه کننده و نیکول هولوفسنر فیلمنامه نویس و کارگردان مهمان این رویداد خواهند بود.

مورتنسن، اوون و برول هر کدام جایزه رئیس جشنواره را دریافت خواهند کرد.

در این جشنواره همچنین درام «نزدیکتر» ساخته مایک نیکولز در سال 2004 نمایش داده خواهد شد که اوون برای آن نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

برول اولین کارگردانی خود را با عنوان «همسایه همسایه» که در برلیناله 2021 همزمان با دریافت جایزه در کارلووی واری به نمایش درآمد، خواهد داشت.

به افتخار سودربرگ، 2 فیلم «کافکا» (1991) و «آقای کنف» (2021) به عنوان بخشی از برنامه گذشته نگر از آثار این فیلمساز به مناسبت صدمین سالگرد کافکا و در بخشی با عنوان «رویای کافکا» به نمایش درمی‌آیند. هندی بودن: کافکا و سینما».

به افتخار هولوفسنر، کارلووی واری سه فیلم او به نام های «لطفا بده» (2010)، «به اندازه کافی گفت» (2013) و «شما به احساسات من آسیب می زنید» را نمایش می دهد.

میشل فرانکو فیلمساز مکزیکی، جوهو کوسمانن فیلمساز فنلاندی، سرگئی لوزنیتسا فیلمساز اوکراینی، رونار رونارسون فیلمساز ایسلندی، دانیله لوکتی فیلمساز کهنه کار ایتالیایی و تی وست فیلمساز آمریکایی دیگر فیلمسازان حاضر در این مراسم هستند که در کنار تماشاگران کارلووی واری خواهند ایستاد. جدیدترین فیلم های آنها این فیلم ها شامل «خاطره» فرانکو، «سه گانه خاموش» کوسمانن، «تهاجم» لوزنیتسا، «وقتی نور می شکند» رونارسون، «اعتماد» لوچتی و «ماکساین» وست وست هستند.

فرانکو همچنین در 2 ژوئیه یک مسترکلاس اختصاصی به عنوان مربی برای 10 فیلمساز اروپایی آینده برگزار خواهد کرد.

۲۲۰۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا