عمومی

یک ویلای «شگفت انگیز» در اطراف شیراز+ تصاویر

وقتی کلمه “خانه” را می شنویم ، اکثر ما احتمالاً تصویری را در ذهن خود می سازیم که شامل یک سقف مسطح ، گنبد یا شیروانی است. این دقیقاً به همین دلیل است که طراحی سقف “مقعر” یک خانه همیشه می تواند چیزی کاملاً متفاوت و غیر منتظره باشد.

ویلای یزدیان که در سال های 1389 تا 1391 در شهر جدید صدرای شیراز ساخته شده است، البته به مذاق همه خوش نمی آید. برخی ممکن است آن را درهم و برهم و نامتقارن بدانند، برخی دیگر ممکن است ظاهر مدرن آن را تحسین کنند. اما چیزی که نمی توان انکار کرد این است که طراحی این خانه ترکیبی چشمگیر و متفاوت است.

به گزارش فرادید، آنچه در مورد این ویلا جلب توجه می کند، ترکیب خاصی است که در اینجا بین عناصر معمول برخی از سبک های معماری مدرن مانند «بروتالیسم» و «های‌تِک» ایجاد شده است.

سقف مقعر ویلا با ظاهر بتنی و تاج و سایه بلندش از یک سو اقتدار و استحکام ساختمان های بتنی عظیم را در اواسط قرن بیستم تداعی می کند و از سوی دیگر نمای شیشه ای را به یاد می آورد. پلکان داخلی و قاب استوانه ای با جلوه فلزی آن، رنگ و لعاب ساختمان های سبک پیشرفته (مانند  ساختمان پمپیدو در پاریس).

ویلایی غیرمنتظره در حومه شیراز (+عکس)

اتفاقا شهر جدید صدرا نیز شهری با فضای دانشگاهی و صنعتی است و به همین دلیل می توان گفت که ویلا یزدیان از نظر سبک معماری تا حد زیادی با محیط اطرافش همخوانی دارد.

ویلایی غیرمنتظره در حومه شیراز (+عکس)

بخشی از نمای ساختمان نیز با چوب پوشانده شده است که با وجود شکل هندسی و مدرن، گرمای طبیعی به نمای ساختمان می بخشد و در نتیجه تعادل کلی در فضای نمای ویلا ایجاد می کند.

ویلایی غیرمنتظره در حومه شیراز (+عکس)

 

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا