اخبار روز

مسافرت به روسیه راحت‌تر از همیشه؛ ویزای فوری برای ایرانیان و شهروندان ۵۴ کشور دیگر به دست آمده است!

به گفته مقامات روسی، ارزش‌گذاری الکترونیکی ویزای توریستی برای سفر به روسیه در مدت چهار روز کاری برای افرادی که از ۵۵ کشور مختلف، شامل ایران، هستند، امکان پذیر است.

به گزارش پی ام آپ به طبق گفته‌ی راشا تودی، سرویس صدور ویزای الکترونیکی برای کشور روسیه هم‌اکنون برای اتباع 55 کشور در دسترس قرار گرفته است تا فرآیند ورود مسافران خارجی به این کشور را بهبود بخشد.

درخواست ویزای الکترونیکی از طریق پرتال آنلاین یا اپلیکیشن موبایل قابل انجام می‌باشد و تنها چهار روز زمان لازم برای آن می‌باشد. پس از تایید درخواست متقاضی، یک ویزا تک‌ورودی صادر می‌شود که به مسافران خارجی امکان دیدن روسیه به مدت دو هفته به عنوان گردشگر، مهمان، بازدیدکننده تجاری و یا شرکت‌کننده در رویدادهای علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی یا ورزشی را می‌دهد.

هزینه‌ی صدور ویزای الکترونیکی تقریبا 52 دلار می‌باشد که باید با استفاده از کارت‌های مسترکارد یا ویزاکارت پرداخت شود.

دریافت این ویزای الکترونیکی از محبوبیت ویژه ای در بین مسافران کشورهای هند، ترکیه، چین، ایران، ویتنام، عربستان سعودی، سنگاپور، هلند، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا برخوردار است.

تعداد رزروهای خارجی هتل‌های روسیه در ماه آگوست نسبت به ماه جولای ۲۵ درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد افزایش یافته است، به گزارش روزنامه تجاری کومرسانت.

مقامات روسیه با اشاره به راه‌اندازی برنامه ویزای الکترونیکی در ماه آگوست، معتقدند که افزایش تقاضای خارجی برای سفر به روسیه، به علت تسهیلاتی است که این برنامه برای شهروندان ۵۵ کشور فراهم کرده است.

پس از انزوای بین‌المللی در سال ۲۰۲۲، تعداد گردشگران بین‌المللی ورودی به کشور روسیه با کاهش بیش از ۹۰ درصد همراه شد. برای مقابله با این اوضاع، روسیه با لغو صدور ویزا و همچنین صدور ویزاهای الکترونیکی در سال ۲۰۲۳ به سرعت در حال ساماندهی وضعیت گردشگری خود است.

ایران و روسیه همچنین توافقنامه‌ای برای لغو روادید سفر گروهی امضا کردند که هنوز به طور رسمی اجرایی نشده است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا