اخبار روز

ویرانی بنا تفاوت زاکانی های دنیا با زاکانی های ما + فیلم

امیر مسعود عابدین: تخریب ساختمان به معنای فرآیند برچیدن، تخریب یا تخریب سازه های ساختمانی و مصالح به کار رفته در ساخت ملک است. یک ساختمان به دلایل مختلفی تخریب می شود، از جمله اینکه عمر مفید آن بیشتر شده است، یکپارچگی سازه در خطر است، قسمت هایی از ساختمان نیاز به نوسازی دارد تا کیفیت و ارزش آن بهبود یابد، یا به این دلیل که مالک ملک قصد فروش یک ساختمان را دارد. زمین خالی برنامه ریزی ساختمان اگر در مواقع لزوم از بین نرود، می تواند تهدیدی قابل توجه باشد و نه تنها ساکنان ملک بلکه سایر افراد مجاور را نیز به خطر بیندازد. طبق گفته اداره ایمنی و بهداشت شغلی (OSHA)، برنامه ریزی مناسب برای اطمینان از اینکه تخریب ساختمان بدون آسیب یا تصادف کامل می شود، بسیار مهم است.

روش های تخریب ساختمان ها
هنگام برنامه ریزی برای تخریب یک ساختمان، موارد زیادی باید در نظر گرفته شود. اینها شامل ساختار، مکان، مصالح مورد استفاده، استحکام ساختمان و خطراتی است که در صورت اجرای نادرست ممکن است ایجاد شود. یافتن بهترین روش قبل از تعهد به یک طرح، مهمترین عنصر در تضمین فرآیند تخریب ایمن است.

روش های تخریب به دو دسته تقسیم می شوند:

1. روش غیر انفجاری

روش غیر منفجره یک تکنیک تخریب است که از ابزار و ماشین آلات دستی استفاده می کند. برای تخریب سازه های کوچک تا متوسط ​​مانند خانه ها یا سایر امکانات مناسب است.

این روش شامل استفاده از:

  • پتک
  • بولدوزر
  • تخم مرغ خراب
  • لایروبی استاندارد و با دسترسی بالا

2. روش انفجاری

ویرانی بنا تفاوت زاکانی های دنیا با زاکانی های ما + فیلم

انفجار نوعی تکنیک تخریب است که در آن از مواد منفجره برای تخریب تکیه گاه های سازه ای ساختمان و پایین آوردن آن استفاده می شود. بهتر است از این روش برای برچیدن ساختمان یا سازه ای با ارتفاع زیاد استفاده کنید.

دو راه برای انجام این کار وجود دارد:

  • مانند یک درخت سقوط کنید (یعنی ساختمان منفجر شود و به طرفین سقوط کند)
  • افتادن روی پاهای شما (یعنی ساختمان خود به خود منفجر می شود و فرو می ریزد)

افراد حرفه ای باید تمام عناصر دارایی مانند: ب- مصالح ساختمانی، طراحی، کاربری ساختمان قبل از تخریب و ضوابط ساختمان. ترجیحات محله برای سروصدا و گرد و غبار و همچنین سایر اثرات بالقوه این نوع فعالیت ها بر جامعه باید مورد بررسی قرار گیرد.

علاوه بر این، ساختمان باید از نظر مواد خطرناک، سمی، رادیواکتیو یا قابل احتراق بازرسی شود. این امر باعث می شود که ببینید از چه روش هایی می توان برای تخریب اموال استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:

باید یک برنامه دقیق برای بهترین روش انجام تخریب تدوین شود. طرح تخریب باید شامل روش های تخریب در «هر قسمت» ساختمان و ترتیب اجرای آن باشد. جزئیات پشتیبانی مانند موقعیت ساختمان و فاصله آن از سایر سازه ها و جاده ها و همچنین مناطق آسیب پذیر مانند مدارس و بیمارستان ها باید ارائه شود. کارگران باید همیشه از تجهیزات حفاظت فردی مناسب (PPE) در مجاورت سازه استفاده کنند.

عدم توجه به هشدارهای فوق و سایر اقدامات ایمنی لازم می تواند منجر به عواقب مختلفی از جمله قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی خطرناک، آتش سوزی یا بیماری های مختلف شود.

دفع زباله طبق قانون برای تضمین سلامت و ایمنی مردم و محیط زیست الزامی است. از آنجایی که صنعت تخریب و ساخت و ساز یکی از تولیدکنندگان اصلی پسماند جامد است، مدیریت صحیح پسماند برای اطمینان از دفع مناسب تمام زباله‌ها و نخاله‌های ساختمانی، به‌ویژه زباله‌های خطرناک ضروری است.

صنعت تخریب همچنین می تواند با رعایت استانداردهای تخریب دقیق OSHA از عملیات خود بیشتر محافظت کند. این مجموعه استانداردها شامل منابع استانداردهای اولیه تخریب و همچنین منابع صنعت ساختمان مربوطه می شود.

با بررسی همه اینها، بیایید نگاهی به روش تخریب مورد استفاده در کشور بیندازیم:

کدام یک از عناصر حفاظت از ایمنی افراد و ساختمان ها در این ویدئو حفظ شده است؟ ساده ترین نکات، مانند ب. عدم تخریب اشیاء اطراف سازه مانند درختان و غیره تیر برق در این تخریب نادیده گرفته شد.

این تخریب به یک ساختمان بسیار کوچک اشاره داشت. حال فرض کنید که این تخریب باید در مقیاس بسیار بزرگتری مانند برج ها و آسمان خراش ها رخ دهد.

در این ویدیو تخریب تمیز و کاملا اصولی یک برج 160 متری را مشاهده می کنیم.

حال باید دید که مدیریت پایتخت و نهادهای نظارتی قانونی همچنان به کتمان یا توجیه اقدامات خطرناک و غیرحرفه ای ماموران تخریب ادامه می دهند و یا برنامه های کارشناسی و برخورد با مقصر یا سهل انگاری را در دستور کار قرار می دهند. دستور کار برای حفظ جان و امنیت روحی و مالی شهروندان است. دیگر و به همین راحتی خود را در معرض عطر قرار ندهید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا