اخبار روز

ویدئویی از توصیه رئیس جمهور به تیم همراه در اوگاندا

به نقل از شمانیوز

به گزارش سایت طلا، ویدئویی از هشدار رئیس جمهور به تیم همراه برای احترام به وضعیت خبرنگاران در اوگاندا را مشاهده کنید.

دکتر سید ابراهیم رئیسی در نشست مشترک هیئت های عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران و اوگاندا ضمن ارزیابی مواضع این کشور در برابر افراط گرایی و تروریسم، نقطه مشترک ایران و اوگاندا را ضدیت با یکدیگر دانست. ماهیت استعماری انقلاب اسلامی و جنبش آزادیخواهانه و استقلال طلبانه این کشور. وی دانست و گفت: کشورهای غربی با حمله به بنیان خانواده، ترویج پدیده زشت همجنس گرایی، گسترش افراط گرایی و تروریسم و ​​استفاده ابزاری از حقوق بشر، دشمنان دو ملت، کشورهای مستقل را تحت فشار قرار می دهند. بسیار پربار باشد

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود در این دیدار، آغاز به کار دفتر نوآوری و فناوری ایران در اوگاندا و توانمندی های بسیار خوب جمهوری اسلامی ایران به ویژه در حوزه های پزشکی، علم و فناوری، کشاورزی را برشمرد. وی بر تمایل کشورمان برای انتقال تجربیات خود در این زمینه ها و در مسیر توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی با اوگاندا تاکید کرد.

دکتر رئیسی همچنین از پیشنهاد رئیس جمهور اوگاندا مبنی بر استفاده از تجربیات ایران برای پردازش و ایجاد ارزش افزوده در بخش انرژی استقبال کرد و بر آمادگی ایران در این زمینه تاکید کرد.

آقای یووری موسونی رئیس جمهور اوگاندا نیز ضمن استقبال از سفر رئیس جمهور اسلامی ایران بر علاقه مندی کشورش برای ارتقای همکاری های اقتصادی با ایران در زمینه های مختلف تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، آیت الله رئیسی صبح چهارشنبه در سفری سه روزه به کشورهای آفریقایی وارد فرودگاه نایروبی شد و مورد استقبال مقامات کنیا قرار گرفت و پس از آن مراسم استقبال رسمی ویلیام سامویی روتو رئیس جمهوری کنیا در کاخ ریاست جمهوری برگزار شد.

رئیس جمهور در سفر به کنیا با ویلیام روتو رئیس جمهور کنیا دیدار و گفتگو کرد و سپس هیئت های عالیرتبه دو کشور پس از رایزنی پنج سند همکاری مهم بین تهران و نایروبی را امضا کردند.

بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران در نایروبی و دیدار با تجار و فعالان اقتصادی ایرانی و کنیایی از برنامه های سفر آیت الله رئیسی به کنیا بود.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه به وقت محلی پس از تکمیل برنامه سفر خود به کنیا با همراهی وزیر امور خارجه کشور نایروبی را به مقصد کامپالا پایتخت اوگاندا ترک کرد و در بدو ورود به این کشور مورد استقبال رسمی یووری موسونی رئیس جمهور این کشور قرار گرفت. .

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا