اخبار روز سینما جهان

وودی آلن به دنیای شطرنج می‌رود/ صداپیشگی در رویارویی قرن

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، ربع قرن بعد از اینکه وودی آلن صداپیشگی شخصیت Z در فیلم سینمایی «آنتز» (Antz) کمپانی دیزنی شد، قرار است صداگذاری انیمیشن کوتاه اسپانیایی «صندلی آقای فیشر» را انجام دهد.

“صندلی آقای فیشر” بازگویی مسابقات شطرنج قهرمانی جهان در سال 1972 است که در آن بابی فیشر در مقابل بوریس اسپاسکی قرار گرفت. در جریان هفدهمین بازی “برخورد قرن” بین دو شطرنج باز، تیم شوروی آمریکایی ها را متهم کرد که با دستکاری صندلی فیشر به حریف آسیب رسانده و منجر به بررسی کامل صندلی شد.

مهر وی نوشت: فیشر در این رقابت ها در جنجالی ترین رویارویی تاریخ شطرنج با 7 برد، 3 باخت و 11 تساوی بوریس اسپاسکی را شکست داد. دلیل اهمیت این رقابت، جنگ سرد و رقابت سیاسی آمریکا و شوروی بود.

این فیلم به تهیه کنندگی و کارگردانی خوزه زاپاتا و لورنزو دگال ساخته شده است. این 2 کمپانی سازنده انیمیشن کوتاه “میمون” بود که اخیرا برنده جایزه “گویا” آکادمی اسپانیا شد. زاپاتا فیلمنامه را نیز نوشته و این دو قصد دارند از ترکیبی از جلوه های کامپیوتری و انیمیشن دستی دو بعدی برای ساخت این انیمیشن استفاده کنند.

«صندلی آقای فیشر» محصول مشترک شرکت هایی از 4 کشور پرتغال، بریتانیا، اسپانیا و آمریکا خواهد بود. شرکت دوم، British Passion Pictures، چندین فیلم آلن از جمله فیلم سال گذشته او، “Strike of Luck” را تولید کرده است. آلن علاوه بر گویندگی به تهیه کنندگی نیز می پردازد.

وودی آلن در سال‌های اخیر تقریباً به طور انحصاری روی پروژه‌های تولید خارجی کار کرده است، زیرا بسیاری از شرکت‌های آمریکایی از زمانی که دخترخوانده‌اش دوباره علیه او ادعاهایی مبنی بر آزار جنسی مطرح کرد، از او فاصله گرفتند. آلن این اتهامات را رد کرده است.

۲۲۰۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا