ولوو ؛ اتحادیه اروپا باید فروش خودروهای بنزینی را از سال ۲۰۳۵ ممنوع کند

صنعت خودرو در حال گذار به موتورهای الکتریکی است. سیاست اتحادیه اروپا برای ممنوعیت فروش خودروهای احتراق داخلی از سال 2035. یکی یکی از عوامل کلیدی این تغییر است. اما اخیراً این سیاست با مقاومت برخی خودروسازان و کشورهای عضو مواجه شده است. اکنون ائتلافی متشکل از 50 شرکت بزرگ به رهبری ولوو تشکیل شده است تا با اعمال فشار مانع از عقب نشینی اتحادیه اروپا از این تصمیم شود.

طبق بازتاب آنلاین، این ائتلاف نه تنها خودروسازان مانند ولوو و ریون، بلکه بازیگران بزرگی از سایر صنایع مانند اوبر، ایکیا و ایبردرولا (شرکت برق اسپانیایی) را نیز شامل می شود. اعضای این ائتلاف بر این باورند که حفظ هدف 2035 برای ایجاد اطمینان لازم برای صنعت خودرو و سرمایه گذاری در فناوری های جدید ضروری است. جیم روآن، مدیرعامل ولوو، بر اهمیت برق‌سازی برای کاهش انتشار کربن تولید شده توسط صنعت خودرو تاکید کرد و این هدف را برای همسویی همه سهامداران و تضمین رقابت‌پذیری اروپا ضروری می‌داند.

چالش های آینده برای خودروسازان

این طومار در حالی مطرح می شود که اهداف و سیاست های اتحادیه اروپا در زمینه کاهش میزان گازهای آلاینده بیش از هر زمان دیگری تحت فشار قرار گرفته است. برخی از خودروسازان با مشکل کاهش فروش خودروهای برقی دست و پنجه نرم می کنند و تمایل به ادامه تولید این نوع خودروها دیگر برای آنها قابل توجیه نیست. گروه فولکس واگن حتی احتمال تعطیلی برخی از کارخانه های خود را مطرح کرده است. از سوی دیگر، لابی خودروسازان ACEA هشدار داده است که ممکن است شرکت‌ها به دلیل عدم دستیابی به اهداف کربن تا سال 2025 چندین میلیارد یورو جریمه شوند. حتی خود ولوو اخیراً از هدف قبلی خود برای تبدیل شدن به یک برند تمام الکتریکی تا سال 2030 صرف نظر کرده است.

حمایت از ممنوعیت خودروهای بنزینی؛ آیا اروپا می تواند رهبری تغییر را حفظ کند؟

با وجود چالش ها، حامیان ممنوعیت نفت استدلال می کنند که اتحادیه اروپا نمی تواند از تعهدات خود در زمینه آب و هوا عقب نشینی کند. حمل و نقل تنها بخش اقتصاد اروپا است که انتشار گازهای گلخانه ای آن در 30 سال گذشته افزایش یافته است و این روند برای دستیابی به اهداف زیست محیطی باید معکوس شود.

با این حال، جالب است که برخی از بزرگترین خودروسازان اروپایی مانند فولکس واگن، بی‌ام‌و و استلانتیس به این اتحاد نپیوسته‌اند. این شرکت ها اخیراً اعلام کردند که سود آنها در سال جاری کمتر از حد انتظار خواهد بود که نشان دهنده نگرانی های مالی در مورد تغییرات پیشنهادی است. علاوه بر این، ایتالیا تحت رهبری نخست وزیر جورجیا ملونی، به شدت از این ممنوعیت انتقاد کرد و خواستار معافیت سوخت های زیستی شد.

آینده اتحادیه اروپا در دوران گذار به وسایل نقلیه الکتریکی

بحث بر سر ممنوعیت خودروهای بنزینی در اتحادیه اروپا چالش‌های پیچیده و منافع رقابتی مربوط به انتقال به خودروهای برقی را برجسته می‌کند. در حالی که این سیاست مسیر روشنی را برای کاهش کربن در بخش حمل و نقل فراهم می کند، اجرای آن مستلزم درک واقعیت های اقتصادی و فناوری صنعت خودرو است. ماه ها و سال های آینده نقش مهمی در این راستا ایفا خواهند کرد. آیا اتحادیه اروپا می تواند این انتقال را رهبری کند و رهبری جهانی را در خودروهای الکتریکی حفظ کند؟

منبع:آخرخودرو

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما