اگر لپ تاپمان خیس شد؛ چگونه مشکل را رفع کنیم؟

مرحله 1: تمام قطعاتی را که می توان به راحتی جدا کرد، ماوس و کابل ها و همچنین تمام درایوهای فلش و دی v دی حذف کنید

مرحله 2: قسمت بیرونی دستگاه را خشک کنید، سپس لپ تاپ را کاملا باز کنید، آن را وارونه نگه دارید تا مایع انباشته شده خارج شود و سطوح مرطوب را با یک حوله جاذب یا پارچه بدون پرز پاک کنید.

مرحله 3: نوع مایع ریخته شده: آب کمترین اسیدیته را دارد، در حالی که مایعات قندی و الکلی رسانا و خورنده تر هستند. اگر چیزی بیشتر از آب خورنده باشد، می تواند به سرعت باعث آسیب دائمی به اجزای داخلی شما شود. توصیه می کنیم دستگاه را به تعمیرگاه ببرید یا بهتر است بگوییم از گارانتی تعویض استفاده کنید.

اگر لپ تاپ شما ریزش کرد یا نمی توانید آن را تعمیر کنید، می توانید سعی کنید لپ تاپ را در مکانی گرم و خشک قرار دهید و بگذارید 24 تا 48 ساعت بماند. در حالت ایده آل، آن را تا حد امکان با باز کردن درب و برداشتن پانل های غیر ضروری باز کنید. ایده‌های سنتی مانند کیسه‌های برنج را نادیده بگیرید زیرا ممکن است بیشتر از ارزششان دردسرساز باشند، اما اگر در اتاق یا فضایی هستید که لپ‌تاپ دارید، یک رطوبت‌گیر می‌تواند به شما کمک کند.

مرحله 4: اگر نگران نشت مایعات در سراسر سیستم به اجزایی مانند حافظه و درایوهای ذخیره سازی هستید، برخی از لپ تاپ ها نیز به شما اجازه می دهند آنها را از پایین خارج کنید. با این حال، در بیشتر موارد برای جدا کردن آنها باید از پیچ گوشتی استفاده کنید. برای ذخیره، گیره های کناری را فشار دهید تا هر کدام بیرون بیایند.

مرحله 5: هر جزء را که جدا کرده اید از نظر رطوبت یا خوردگی بررسی کنید. تمام قسمت های مرطوب باید خشک باشند. با این حال، اگر مایع چیزی غیر از آب است، آن را با یک مسواک تمیز آغشته به الکل ایزوپروپیل 99 درصد تمیز کنید.

مرحله 6: هنگامی که همه چیز تمیز و بررسی شد و مطمئن شدید که علائم خوردگی از بین رفته است، بگذارید همه چیز در یک مکان گرم و خشک به مدت دو تا سه روز در هوا خشک شود. فن فرآیند خشک شدن را سرعت می بخشد. از سشوار استفاده نکنید زیرا ممکن است باعث مشکلات الکتریکی شود.

منبع: دانشجو

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما