اخبار خودرو

وعده برداشت صف خرید خودرو در زمان افت تولید

وعده برداشت صف خرید خودرو در زمان افت تولید

وزارت دفاع در ابتدای سال وعده افزایش تولید خودرو را به مردم داد. اکنون با گذشت سه ماه از سال، تولید خودرو همچنان کاهش یافته است. این در حالی است که این وزارتخانه وعده حذف صف خرید خودرو را می دهد. آیا این وعده ها قبل از پایان سال محقق می شود؟

گزارش کردن آخرین ماشینوعده تولید یک میلیون و 600 هزار دستگاه خودرو در سال 1402 با تیراژ یک میلیون و 338 هزار خودرو محقق شد. این در حالی است که در سال گذشته که تیراژ خودرو به عدد مورد نظر نرسید، عباس علی آبادی وزیر صلح طبق روال هر سال همراه با وعده افزایش تولید تا سال 1403 تیراژ یک میلیون و 700 خودرو را برای خودروسازان هدف گذاری کرد. هزار خودرو در سال جدید

حال با توجه به برنامه افزایش تولید که وزارت سکوت در سال جدید اقدام جدیدی در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته است. حمید آقایی سرپرست معاونت حمل و نقل وزارت صمت از حذف خط جدید خودروها خبر داد.

در ابتدا که وزیر صمت اعلام کرد تولید خودرو به یک میلیون و 700 هزار دستگاه خواهد رسید، کارشناسان معتقد بودند که تیراژ خودرو تا پایان سال به هدف تعیین شده توسط علی آبادی نخواهد رسید. زیرا ظرفیت تولید در سال گذشته افزایش نیافته و احتمالاً یک وعده سفارش دیگر راه خاصی را طی کرده است.

پشت وعده وزیر برای افزایش تولید

داستان به همین جا ختم نشد. اندکی پس از وعده به گردش درآوردن یک میلیون و 700 هزار دستگاه، اظهارنظر جدیدی به سخنان قبلی وزیر صمت اضافه شد. وی قول داد ظرفیت تولید در سال جاری افزایش یابد. وی گفت: به ظرفیت تولید 5 هزار خودرو در روز رسیده ایم و در تلاش هستیم این ظرفیت را 20 درصد افزایش دهیم.

خرید ماشین
وعده برداشت صف خرید خودرو در زمان افت تولید

اما آمار تولید 1403 چه می گوید؟

فروردین ماه آمار تولید خودروسازان فروردین ماه تولید خودرو را در این ماه نشان می دهد فروردین این ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل 21 درصد کاهش داشته است. البته وزیر قول داد که کاهش تولید را جبران کند. فروردین وی گفت: تولید را کاهش دهید. فروردین در مجموع تولید سه ماهه اول سال جبران می شود و شاهد رشد مطلوبی در تولید خودرو خواهیم بود. اما آیا این اتفاق افتاد؟

بررسی گزارش های مربوط به سامانه کدال مبنی بر کاهش 17 درصدی تولید سه خودروساز بزرگ در اردیبهشت ماه ماه یک داستان می گوید. به عبارت دیگر خودروسازان در اردیبهشت ماه آنها امسال 119000 سفر داشته اند. در حالی که در مدت مشابه سال 1402 تولید به 142500 دستگاه رسید.

آیا صف خرید خودرو از بین می رود؟

در این میان و بر اساس اظهارنظرهای اخیر مسئولان وزارت صمت و نگاهی به آمار تولید، این سوال مطرح می شود که آیا تولید خودرو به حدی می رسد که صف های خرید خودرو از بین برود؟

بر اساس آمار تولید خودرو در سال جدید، وعده حذف صف خرید خودرو بعید به نظر می رسد. مگر اینکه تولید تابستانی خودرو افت تیراژ بهاره توسط خودروسازان را جبران کند و در این شرایط است که می توان به حذف صف خرید خودرو فکر کرد.

تولید خودرو
وعده برداشت صف خرید خودرو در زمان افت تولید

البته هنوز سوالاتی درباره نحوه اجرای این طرح وجود دارد. آیا صف خرید خودرو به درب خودروسازان بازمی گردد؟ آیا تولید به سطحی می رسد که خریداران مجبور نباشند یک سال یا بیشتر برای دریافت خودروهای خود صبر کنند؟

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا