اخبار روز

تغییرات کمک هزینه متقاضیان کمیته امداد و رفاه در سال آینده!/جزئیات

 

متن کامل قسمت اول لایحه بودجه 1403 که روز سه شنبه دولت به شورای اسلامی تقدیم شد، دیروز منتشر شد.

قسمت اول لایحه بودجه سال 1403 کل کشور مشتمل بر هفت فصل شامل احکام سقف منابع، سقف درآمد و تراز عملیاتی، سقف انتقال دارایی سرمایه ای، نقل و انتقال دارایی های مالی دیروز. گزارشی در مورد منابع یارانه ها و مفروضات پیش بینی منابع و مصارف بودجه به مجلس ارائه شد.

براساس تبصره 10 لایحه بودجه سال 1403 که مربوط به هدفمندی یارانه ها است، هزینه های این تبصره شامل یارانه دارو، شیرخشک و لوازم مصرفی پزشکی، یارانه نقدی، کالاهای معیشتی و الکترونیک، کمک به خانوارهای تحت پوشش امام است. . کمیته امداد خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، یارانه نان، هزینه های سرمایه گذاری و کمک به شرکت های نفت و گاز، هزینه های پس انداز و سایر هزینه های لازم در چارچوب این قانون تخصیص می یابد.

همچنین بر اساس این بند، یارانه نقدی و مستمری مشمولان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور و یارانه داروهای مشمول این تبصره مستقیماً به ذی نفع نهایی (رؤسای جمهور) واریز می شود. خانواده و داروخانه ها، حسب مورد).

گفتنی است منابع هدفمندی یارانه ها در لایحه بودجه 1403 با رشد 15 درصدی به 758 میلیارد تومب رسید. این در حالی است که منابع یارانه پیش بینی شده در بودجه سال گذشته حدود 659 میلیارد تومان بوده است.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا