اخبار روز

وضعیت دمایی و بارشی کشور تا پایان اردیبهشت ماه

بر اساس اعلام پژوهشگاه هواشناسی و علوم جوی کشور به جز هفته آینده که بارندگی در کشور کمتر از حد نرمال خواهد بود تا پایان اردیبهشت ماه بارندگی ماهانه در کشور در محدوده نرمال بوده و بیشتر از حد نرمال است. دمای هوای کشور (به جز شمال غرب) طی دو هفته آینده کمتر از حد نرمال خواهد بود. بعد از آن تا هفته آخر اردیبهشت ماه بیش از حد معمول خواهد بود.

به گزارش ایسنا، میانگین بارندگی در هفته اول (13 تا 19). فروردین) کمتر از حد معمول است. برای بخش‌هایی از شمال غرب، شمال شرق و استان کرمان بارش نرمال پیش‌بینی می‌شود که بارندگی هفته دوم در کشور نیز بالاتر از نرمال است. در امتداد زاگرس از شمال غرب به جنوب غرب با احتمال 50 تا 75 درصد بارش انباشته 50 تا 100 میلی متر برآورد شده است.

پیش بینی می شود بارندگی در هفته سوم کشور در حد نرمال باشد. در هفته چهارم بارندگی در شمال شرق کمتر از نرمال، در سایر مناطق نرمال و روند کمتر از نرمال خواهد بود. در هفته پنجم، بارش نرمال در شمال شرق رخ می دهد و سایر مناطق تمایل به بارش کمتر از نرمال و نرمال دارند. بارش ها برای هفته ششم در سراسر کشور نرمال و بیش از نرمال برآورد می شود.

دمای هفته اول (13 تا 19 فروردین) در شمال غرب در دو سوی نیمه غربی البرز و استان های دو طرف زاگرس مرکزی و شمالی بین 1 تا 5 درجه بالاتر از حد نرمال پیش بینی می شود و بیشترین افزایش بین 3 تا 5 رخ خواهد داد. دمای هوا در غرب کشور بین 1 تا 3 درجه کمتر از نرمال و در سایر مناطق تا یک درجه کمتر از نرمال پیش بینی می شود.

دما در هفته دوم در شمال شرق، سواحل خزر و شمال غرب نرمال و در سایر مناطق 3 درجه کمتر از نرمال خواهد بود. دمای هوا در نوار ساحلی خلیج فارس در جنوب شرق و شرق کشور نرمال و در سایر مناطق بین یک تا سه درجه بالاتر از نرمال پیش بینی می شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جوی کشور دمای هوا در هفته های چهارم و پنجم در کشور بین یک تا سه درجه بالاتر از حد نرمال برآورد می شود که پس از آن اندکی افزایش و یکنواختی خواهد داشت. در هفته ششم

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا