اخبار روز

وضعیت تولید در استان گلستان خوب نیست

تولیدکنندگان با کمبود منابع تهدید می شوند

به گزارش بازتاب آنلاین، رئیس اتاق بازرگانی گرگان در نشست هیئت مدیره این مجتمع با اصحاب رسانه با تاکید بر اینکه وضعیت تولید در استان گلستان با رعایت شعار سال و مقام معظم رهبری تاکید کردند که تولیدکنندگان استان با موانع زیادی از جمله کمبود منابع مواجه هستند.

امیر یوسفی افزود: کمبود منابع برای تولیدکنندگان علاوه بر برق و گاز شامل منابع پولی و بانکی نیز می شود.

وی با اشاره به اینکه گلستان استانی است که اقتصاد آن بر پایه کشاورزی است، گفت: متاسفانه حتی قطعی برق و آب در استان بر حوزه کشاورزی تاثیر می گذارد که بسیار مهم است.

یوسفی خاطرنشان کرد: موانع موجود در استان تولیدکنندگان را ناامید و ناخواسته آنها را از استان خارج می کند. منابع بانکی کشور برای تولیدکنندگان در استان ها یکسان نیست و سقف وامی که تولیدکننده داخلی در گلستان می تواند بگیرد تنها 10 میلیارد تومان است در حالی که اگر به تهران برود به راحتی می تواند 100 میلیارد تومان وام بگیرد.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان با اشاره به قیمت گذاری اجباری در حوزه محصولات کشاورزی از دیگر مشکلات پیش روی استان، تصریح کرد: متاسفانه در خرید تضمینی محصولاتی مانند گندم، قیمت گذاری بدون توجه به کیفیت استان انجام می شود. گندم. و قیمت تعیین شده بر اساس قیمت گندم در سایر استان ها می باشد. کیفیت پایین تری دارند و از آنجایی که گلستان نیمی از گندم مصرفی مردم کشور را تامین می کند، می توان گفت که اینگونه است. یکی این یکی از دلایل عدم توسعه استان است.

وی با بیان اینکه صادرات استان نسبت به دو سال گذشته 48 درصد افزایش داشته است، افزود: بیشتر محصولات صادراتی استان در استان تولید نشده و تنها به خارج از مرزهای استان صادر شده است. یوسفی شرکت در نمایشگاه های آتی در قزاقستان و ترکمنستان را از برنامه های مهم اتاق بازرگانی گرگان برای توسعه روابط با این کشورها برشمرد و گفت: نمایشگاه کشاورزی و مواد غذایی در شهریور ماه در ترکمنستان نیز برگزار می شود. همانطور که نمایشگاه قزاقستان تبدیل شد آبان این ماه در شهر آلمان این کشور برگزار می شود و فرصتی عالی برای بخش خصوصی، تجار و تولیدکنندگان است تا از بازار این دو کشور همسایه بهره ببرند.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان این دیدگاه که دولت جدید نگران اقتصاد کشور است، افزود: وی پس از انتخاب اولین جلسه خود را با اتاق بازرگانی کشور و نمایندگان مجلس برگزار کرد. استان های دور و برای اولین بار دیدیم که امید ادامه خواهد داشت

سیاست های گذشته پاسخگوی نیازهای امروزی نیست

سیاست های گذشته پاسخگوی نیازهای امروز نیست

عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی گرگان گفت: امروزه تولید مبتنی بر فناوری است و فناوری مورد استفاده در صنعت کشورمان نسل سوم است که اکنون در دنیا منسوخ شده است.

علی محمد چوپانی افزود: باید بپذیریم که یک سیاست جدید لازم است و سیاست های موجود در شرایطی که حتی تولید مبتنی بر هوش مصنوعی است دیگر پاسخگوی نیازهای امروزی نیست.

وی با تاکید بر اینکه ابتدا باید تغییر نگرش در دولت ایجاد شود، ادامه داد: در دولت جدید مردم در واقع به تغییر رای داده اند و امید آنها به تغییر نگرش و سیاست های ناکارآمد گذشته تمام شده است.

اقتصاد ایران بیمار است

اقتصاد ایران بیمار است

رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق بازرگانی گرگان گفت: اگر به صورت یک بدنه به اقتصاد کشور نگاه کنیم، این ارگان یک بیمار مبتلا به سندرم عمیق است.

رضا مبصری قیمت گذاری اجباری را نتیجه اقتصاد ضعیف کشور دانست و اظهار داشت: قیمت گذاری اجباری بدون توجه به کیفیت محصول مانع از طبقه بندی و توجه به کیفیت می شود و در نتیجه خرید بر اساس کیفیت بر ارزش واقعی انجام نمی شود.

وی افزود: تولید مرغوب هزینه دارد و قیمت گذاری اجباری مانع از سرمایه گذاری برای تولید محصولات باکیفیت می شود.

مبصری با بیان اینکه خود دولت در قیمت گذاری دستوری دخیل است، تصریح کرد: مشکلات اقتصادی مانند یک پازل به هم پیوسته است و حتی در مناظره های ریاست جمهوری نیز شاهد بودیم که احزاب بر اصلاحات ساختاری برای التیام اقتصاد بیمار کشور تاکید دارند.

برق را قطع کرد یکی وی با اشاره به یکی از دلایل مهم کاهش تولید در استان گفت: اگرچه کارفرما هزینه های دیگری مانند حقوق کارگران را متحمل می شود اما تولید وی کاهش یافته و این کاهش تولید منجر به کاهش عرضه محصولاتی مانند سیمان و قیمت آنها در بازار در صورت ادامه این روند، شاهد کمبود سایر محصولات و گرانی آنها در بازار خواهیم بود.

رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق بازرگانی گرگان تصریح کرد: راه حل مشکل عدم تعادل برق و اصلاح آن، اخذ قیمت واقعی این انرژی از مصرف کنندگان و صرف این مبلغ برای سرمایه گذاری در این حوزه است تا وضعیت متعادل شود. “

مبصری سرمایه گذاری لازم در منطقه معاف از گمرک اینچه برون را 57 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: 22 میلیارد تومان از این سرمایه گذاری بر عهده دولت است و مشکل کمبود سکوهای تخلیه و بارگیری در این منطقه در واقع است. یکی از خواسته های اتاق بازرگانی گرگان است اما آنچه باید انجام شود خارج از صلاحیت اتاق بازرگانی و مرتبط با دستگاه های اجرایی است.

وی همچنین به مشکل کمبود نیروی کار و فرار کارگران از استان و کشور اشاره کرد و گفت: سقف حقوق کارگران در ایران 11 میلیون تومان در ماه است در حالی که در ترکیه این حقوق 650 دلار در ماه است که مشکلاتی از این قبیل وجود دارد. به دلیل قیمت گذاری اجباری، تولیدکنندگان دیگر نمی توانند حقوق کارگران را پرداخت کنند و در نتیجه با مشکل کمبود نیروی کار در کشور و استان مواجه هستیم.

46

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا