اخبار روز

وضعیت بحرانی اسنپ و تپسی پس از افزایش نرخ


به گزارش مانیبان، سهمیه بنزین اسنپ و تپسی؛ در دستور کار نیست! این آخرین اخبار دولت سیزدهم در مورد رانندگان تاکسی اینترنتی است، در حالی که قیمت بنزین همچنان مرکز اخبار روزانه جامعه نسبت به افزایش کرایه حمل و نقل عمومی از 1 است. اردیبهشت ماه 1403 رسما اجرا شد.

افزایش پورسانت ها، کاهش نرخ ها، حذف فوری گزینه و قطع سهمیه بنزین باعث اعتصاب برخی رانندگان اسنپ و تپسی از ابتدای سال شده است. دو شرکت اسنپ و تپسی هنوز پاسخی به اعتراض رانندگان نداده اند و وضعیت مانند گذشته است.

بنزین برای تاکسی های آنلاین در ماه های اخیر به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. رانندگان اسنپ و تپسی از مدیران این شرکت ها گلایه دارند که چرا بنزین ماهیانه خود را پرداخت نمی کنند و تاکسی های اینترنتی نیز از دولت گلایه دارند که چند ماه است به آنها سهمیه داده نشده است.

افزایش کرایه حمل و نقل عمومی از 1 اردیبهشت ماه 1403 رسما اجرا شد. تاکسی ها حدود 45 درصد، مترو 28 درصد و اتوبوس ها به طور متوسط ​​26 درصد هستند. قیمت بلیت مترو از 3300 تومب در سال 1402 به 4300 تومب در سال 1403 رسید که در تمامی این موارد افزایش حداقل دستمزد کارگران در سال 1403 برابر است. 35.3 و در سال 1402 برابر با 27 درصد بوده است.

علاوه بر این، حذف گزینه «عجله دارم» از اسنپ و تپسی مانند بمب به صدا درآمد و چالش های عظیمی را در شهر ایجاد کرده و مردم نیز به همین دلیل با مشکل مواجه شده اند. به دلیل قیمت پایین درخواستی را قبول نمی کنند و به همین دلیل مردم از گزینه توقف برای افزایش قیمت استفاده می کنند. به نوعی گزینه توقف تبدیل به ترفندی برای افزایش کرایه شده است تا رانندگان بتوانند درخواست را بپذیرند.

با توجه به افزایش کرایه تاکسی ها و کاهش سهمیه بنزین رانندگان اسنپ و تپسی باید منتظر ماند و دید که آیا شاهد افزایش کرایه تاکسی های آنلاین خواهیم بود یا خیر؟

در زیر چند بررسی از درایورهای اسنپ و تپسی را می خوانیم.

یوسف نوشت: من همین جا موندم چرا اجاره برج 12 به 2019 تغییر کرد و جالب اینجاست که کمیسیون در اهواز 15 درصد و در یهوشد 20 درصد بوده اما نگران این نباشید مسافران جدید هم می خورند؟ خدا را شکر یخچال ها بسیار گران هستند.

حامد نوشت: سلام. من در اسنپ باکس کار می کنم. نرخ ها نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. چرا دولت بر آن نظارت نمی کند؟

کاربر دیگری نوشت: وقتی نرخ پایین و پورسانت زیاد است، حتی سهمیه بنزین هم نمی دهند، نکن، صدها مسافر شخصی دارم، زنگ می زنند، هماهنگ می کنند. در نهایت، مسافران چندان صمیمی نیستند. به جای تشکر از آنها، به شما ستاره های بیهوده می دهند. خود راننده ها با سواری رایگان بیکار شده اند.

خلیل میگه: سلام قیمت دیکس و اسکرین 600 تومبا گران شده روغن 150 و موم 150 ولی هزینه اسنپ هم کم شده و ساعاتی که هزینه میدم هم کمتره. ، یعنی ما تبدیل به حامل و مسافر اسنپ شده ایم.

حمل و نقل عمومی که بار سنگینی را در حمل و نقل مردم به دوش می کشد، با کمبود زیرساخت ها و فرسودگی مواجه است و برای جبران این تاخیرها نیازمند مدیریت است.

وضعیت تاکسی ها را بررسی کنید.

حدود 480 هزار تاکسی در ایران وجود دارد که از این تعداد حدود 80 هزار تاکسی در تهران کار می کنند و بیش از نیمی از آنها فرسوده هستند. به طور کلی میانگین سنی تاکسی ها در تهران حدود 10 سال است و این آمار برای پایتخت کشور که با آلودگی هوا دست و پنجه نرم می کند، مناسب نیست.

سال 1402 بود که تصمیم به معرفی خودروهای برقی و استفاده از آن در تاکسی ها گرفته شد و امسال شاهد ورود این خودروها هستیم. چند روز پیش خبر مجوز تردد 2500 خودرو و تاکسی برقی منتشر شد و اخیراً گفته شد به زودی 1000 تاکسی برقی در تهران عرضه می شود.

بررسی وضعیت مترو

مترو که بار حمل و نقل زیادی را در تهران به دوش می کشد و نقش مهمی در صرفه جویی در زمان، سوخت و کاهش آلودگی هوا دارد، با کمبود زیرساخت ها نیز مواجه است. اگرچه سال گذشته شاهد افتتاح ایستگاه های زیادی در تهران بودیم و این روند سرعت گرفته است، اما همچنان سخت است. نبود مترو در برخی مناطق و کمبود وسایل نقلیه مسافری چالش بزرگ مترو تهران است. مترو تهران با 159 ایستگاه فعال روزانه بیش از 2.5 میلیون نفر را جابجا می کند.

بررسی وضعیت اتوبوس ها

در حوزه اتوبوس نیز بحث کمبود و فرسودگی وجود دارد اما در سال گذشته با تلاش های انجام شده تعداد اتوبوس های پایتخت به حدود 3000 دستگاه رسید و پیش بینی می شود 2500 دستگاه اتوبوس برقی در پایتخت آزاد شود. به زودی. در صورت اجرای این برنامه می توان گفت که وضعیت اتوبوس های پایتخت تا حد زیادی بهبود می یابد.

افزایش کرایه حمل و نقل عمومی

امروز 1 اردیبهشت ماه به طور رسمی، کرایه حمل و نقل عمومی افزایش یافته است. این افزایش با واکنش هایی در جامعه همراه شد. خیلی ها این میزان افزایش را بیش از حد می دانند اما از طرفی رانندگان هم می گویند افزایش نرخ ها ضروری است. کرایه تاکسی ۴۵ درصد، مترو ۲۸ درصد و اتوبوس ۲۶ درصد افزایش یافت. کرایه مترو از 3300 تومان در سال 1402 به 4300 تومان در سال 1403 افزایش یافت.

افزایش کرایه تاکسی

شاید بیشترین افزایش کرایه مربوط به تاکسی ها باشد که 45 درصد رشد داشته اند. این در حالی است که سال گذشته شاهد این افزایش کرایه تاکسی بودیم در حالی که افزایش حداقل دستمزد کارگران در سال 1403 35.3 درصد و در سال 1402 27 درصد بوده است. اما رانندگان این افزایش را با توجه به افزایش تورم به ویژه در حوزه خودرو و لوازم یدکی آن کم می دانند.

نرخ تورم ایران در سال 1402، 41 درصد و در سال 1401، 45.8 درصد بوده است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا