به گزارش مانیبان، جعفر یازرلو در واکنش به بیانیه برخی مطالب مبنی بر اینکه شرکت های هواپیمایی باید مبلغ بلیط هواپیمای کنسل شده را تا پایان هفدهم بازپرداخت کنند، پاسخ داد. مهر عدم پرداخت جریمه و کسر به مسافران، عدم شفافیت در روند استرداد بلیت، مغایرت سازمان هواپیمایی کشوری با شرکت های هواپیمایی و اختلاف بر سر فرآیند استرداد وجه، گفت: شرایط از پیش آماده شده و تعطیلی فرودگاه ها و لغو پروازها به منظور حفظ ایمنی از پروازها و مسافران پروازها به عنوان اولویت های سازمان هواپیمایی کشوری در چارچوب وظایف بین المللی محول شده به این سازمان انجام شده است.

وی افزود: بخشنامه صادر شده برای سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت های هواپیمایی کاملا آشنا و شرایط فورس ماژور مانند آنچه در عملیات صادق 1 رخ داد بی سابقه است و اشاره به رویه های بین المللی تحت عنوان شرایط استرداد داوطلبانه و غیر داوطلبانه – صدور داوطلبانه بلیط توسط مسافر امری بدیهی و قابل قبول برای خطوط هوایی است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: اقدام سازمان هواپیمایی کشوری در این حادثه صرفاً تعیین مهلت برای هماهنگی عملکرد هر یک از ایرلاین ها و پاسخگویی به انتظارات مسافران بوده است.

به گفته وی، آنچه در بررسی منتشر شده به درستی در نظر گرفته نشده، زمان لازم برای اعمال روند استرداد یا تغییر تاریخ پرواز است. عدم انجام پروازهای داخلی و خارجی در یک روز، هزاران مسافر را با درخواست بازپرداخت و یا تغییر تاریخ مواجه کرده است که با در نظر گرفتن زمان لازم برای فرآیند استرداد وجه، برنامه کاری و اداری و تعداد کارکنان واحد پشتیبانی هواپیمایی. و دفاتر خدمات مسافرتی هوایی، قطعا اینطور است. افزودن این حجم زیاد به تقاضای عادی روزانه، صبر و حوصله بیشتری را از جانب مسافران عزیز می طلبد.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما