اخبار روز سینما

اسماعیلی: به کسانی که جلوی وزارت ارشاد تجمع کردند حق می دهم، حوزه فرهنک و هنر باید پر رونق و با شکوه باشد!

پایگاه تحلیلی خبری پی ام آپ: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: افرادی که کلیپ اجراهای سال های گذشته مانند اجرای تالار وحدت را به اشتباه برش داده اند باید از خداوند طلب مغفرت کنند. این کلیپ مربوط به سال 94 و 97 است به کسانی که اعتراض کردند و در مقابل وزارت ارشاد حاضر شدند حق می دهم.

به گزارش پی ام آپ، محمد مهدی اسماعیلی گفت: پس از مدت ها اجرای تئاتر و کنسرت در کشور برگزار شد و مردم از آن استقبال کردند، اما یک سری تندوری‌های انجام شد که حتی منجر به اجتماع و تحصن  در مقابل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی خواستار برکناری شما شدند. اسماعیلی گفتند: وقتی با آقای رئیس جمهور وارد عرصه انتخابات شدیم، یک جریان سیاسی می خواست به دولت آیت الله رئیسی اتهام بزند و این اتهام این بود که به دنبال بستن فضا و مخالفت با فعالیت های فرهنگی و هنری هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد در گفت و گو با خبرنگار پی ام آپ، با بیان اینکه بهار امسال پر رونق ترین بهار تاریخ سال های اخیر در عرصه فرهنگ و هنر بوده است، گفت: بیش از 4.5 میلیون نفر برای یک فیلم بلیت خریده اند، اینکه 4.5 میلیون نفر یک فیلم را دیده اند، رکورد نادری است.

وی تاکید کرد: آقای مخبر در جلسه یکشنبه گذشته دولت پس از گزارشی که ارائه شد مجددا به همه نهادها تاکید کردند که قانونا موظف به حمایت از مجوزهای وزارت ارشاد هستند. وقتی وزارت ارشاد مجوز می دهد و با بررسی همه ابعاد آن را می دهد و از ادارات مختلف استناد می کند و کارش را می کند، مبنای وزارت فرهنگ این است که حوزه فرهنگ و هنر پر رونق و باشکوه باشد.

اسماعیلی تصریح کرد: حالا اگر در جایی تخلفی صورت بگیرد با تخلف برخورد می کنیم؛ چند وقت پیش در یکی از سینماها اتفاقی افتاد، بلافاصله دستور دادم و مدیر سینما برکنار شد. با توجه به اتفاقات اخیر، تجاوز به عنف آن گروه یا مثلا تجاوز به اعضای تالار وحدت هر چه باشد، قطعاً با آن برخورد می شود و برخورد شد، اما این بدان معنا نیست که هرکسی از هر جایی بلند شود و بیاید محیط را مختل می کند، این کار ممنوع است.

او افزود: از کسانی که این سخنان را گفته اند شکایتی ندارم. در واقع برای ما دعا می کردند. کسانی که از سال های گذشته کلیپی بریده و نادرست مانند اجرای تالار وحدت به مردم داده اند باید از خداوند طلب مغفرت کنند. این کلیپ مربوط به ما نیست و کلیپی مربوط به سال های 94 و 97 استو آن ها با این کار می خواهند احساسات مردم را تحریک کنند. من اگر جای آن عزیزان بودم و این کلیپ را می دیدم ناراحت می شدم. طبیعتاً من به کسانی که اعتراض کردند و در مقابل وزارت ارشاد حاضر شدند حق می دهم، اما به کسانی که با دروغ و مطالب نادرست و بازی های رسانه ای تلاش می کنند کار دولت و دوستان فرهنگی ما را نادرست جلوه دهند، حق نمی دهم. اگر در دنیا از آنها بگذریم، معلوم نیست در آخرت از آنها بگذریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما موظفیم در اجرای قانون قاطعانه عمل کنیم و شما هم این را دیدید و همه جا قانون را به خوبی اجرا کردیم.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا