اخبار روز سینما

وزیر ارشاد: ​​مابقی مجوزهای صوتی و تصویری به جز پخش زنده و پخش خانگی در اختیار وزارت ارشاد است.

پایگاه تحلیلی خبری پی ام آپ (pmup.ir):

ایرنا: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بیشترین اختیارات در حوزه صوت و تصویر بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: آنچه در این باره در افکار عمومی و برخی رسانه ها منتشر شده است. درست نیست و ما معتقدیم که در حوزه حکمرانی فرهنگی به عنوان یک واحد کار نظارتی انجام می شود.

محمدمهدی اسماعیلی درباره مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر ساماندهی صوت و تصویر در فضای مجازی و اینکه گفته می شود مدیریت آن به صدا و سیما سپرده شده است، گفت: تصمیمی که از زمان آغاز به کار گرفته شد. پایان دولت فوق که به موجب آن کلیه اختیارات صوتی و تصویری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صدا و سیما منتقل می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: از زمانی که در دولت سیزدهم به عنوان وزیر شروع به کار کردم نگاه متفاوتی به این موضوع داشتم و جلسات متعددی در این خصوص برگزار شد و تصمیمی که دیروز در حوزه فرهنگی گرفته شد. شورای انقلاب باید به طور دقیق اطلاع رسانی می شد.» نبوده است

وی با اشاره به اخبار مبسوط شورا در این خصوص توضیح داد: بر اساس مصوبه شورا کلیه فعالیت ها و مجوزهای صادره به صورت صوتی و تصویری از این پس این مجوزها بدون استثنا توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می شود. . به این معنی که کلیه مجوزها در زمینه صدا و تصویر اعم از فعالیت های فرهنگی، هنری، فیلم، موسیقی، تئاتر، بازی و سرگرمی، تبلیغات و … بر عهده این وزارتخانه می باشد.

اسماعیلی با بیان اینکه دو موضوع از این قاعده مستثنی شده است، خاطرنشان کرد: اولی مربوط به پخش زنده و اینترنتی تلویزیون است و دومی مربوط به سریال های خانگی است که صدا و تصویر آن را بر عهده گرفته است. البته در خصوص سریال ها قرار بر این شد که دو نماینده از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شورا حضور داشته باشند و این روال تا زمانی است که کار جدید شروع شده به سازماندهی لازم برسد.

این عضو کابینه دولت سیزدهم تصریح کرد: بر اساس مصوبه روز گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی، کارگروهی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صدا و سیما، اعضای فعلی شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیر شورای عالی فضای مجازی منصوب شد، آیین نامه مدیریت جدید صوت و تصویر شورای عالی را تهیه و تصویب می کند تا متعاقباً منتشر شود.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین اختیارات در حوزه صوتی و تصویری به وزارت فرهنگ و معارف اسلامی داده شده است، خاطرنشان کرد: آنچه در افکار عمومی و برخی رسانه ها در این باره منتشر شده صحت ندارد، زیرا بیشتر این موضوع است. متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شده است. بخشی دیگر را وزارتخانه نمایندگی می کند و ما می خواهیم حوزه حکمرانی فرهنگی به عنوان یک واحد کار نظارتی را انجام دهد.

شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه عصر روز سه شنبه 9 خردادماه جاری سیاست ها و مقررات حوزه جهانی صوتی و تصویری را مورد بحث و بررسی و بازنگری قرار داد و ماده واحده «تعیین الزامات سازمان صدا و تصویر جهانی» را تصویب کرد. میدان “. ویدیو”.

بر اساس این ماده واحده، حدود اختیارات و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در این حوزه و برای فعالان بخش خصوصی به ویژه در تریبون های پخش مشخص شد. و انتقال تصویر و شبکه تلویزیونی داخلی مشخص شد که در کدام بخش ها از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در کدام بخش های دیگر سازمان صدا و سیما مجوز بگیرند.

همچنین بند دیگری از این الزامات به تصویب رسید که اصول و سیاست های تولید و انتقال صدا و تصویر فراگیر و شبکه تلویزیون خانگی را به طور دقیق تر مشخص می کند.

در این جلسه مقرر شد در زمینه سیاست ها و استانداردهای تولید و پخش صدا و تصویر فراگیر و شبکه تلویزیونی خانگی استانداردهای لازم برای ساماندهی این حوزه بر اساس سیاست ها و اصول تعیین شده توسط شورا ایجاد شود. دیوان عالی انقلاب فرهنگی توسط مسئولین ذیربط در قالب لایحه ای جهت تصویب در قانون به شورای اسلامی شهر ارسال می شود.

بر اساس مصوبه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی، مسئولیت نظارت در حوزه بسترهای جهانی صوتی و تصویری و شبکه های تلویزیونی داخلی به صدا و سیما محول شده است.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا