اخبار روز سینما

وزیر آموزش و پرورش: چه اشکالی دارد هنرمندی که کارش پولدار است مالیات بدهد؟

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: چه اشکالی دارد هنرمندی که کارش موفق باشد مالیات بدهد؟ این حق مردم و دولت است که از آن مالیات بگیرند.

پی ام آپلود، «محمدمهدی اسماعیلی» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره مالیات هنرمندان و مالیات بر فروش کنسرت های موسیقی اظهار داشت: ما موافق عدالت مالیاتی هستیم، هرکس در هر شغلی درآمد قابل سنجشی دارد باید مبلغ آن را بپردازد. آهسته آهسته فرقی بین هنرمند و غیرهنرمند نیست.

وی ادامه داد: پرداخت مالیات برای هنرمندی که کارش موفق است چه اشکالی دارد؟ این حق مردم و دولت است که از آن مالیات بگیرند. ما هم با این موافقیم. اما در مجموع 15 تا 20 خواننده هستند که از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. بقیه افرادی که در زمینه هنر یا موسیقی فعالیت می کنند، مانند: ب- موسیقی محلی، موسیقی اقوام و موسیقی نواحی یا مؤسسات قرآنی درآمدی ندارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در حال امضای تفاهم نامه جامعی با وزارت اقتصاد هستیم تا همه مسائل مالیاتی نهادهای فرهنگی، قرآنی، هنری، فرهنگی و هنری و حوزه های هنری در یک بسته رسیدگی شود.

با توجه به این سوال که آیا برآوردی از گردش مالی کنسرت های موسیقی به معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده است یا خیر؟ گفت: تخمین ها فرق می کند، من هم شماره دارم، اما چون قطعی نیست آن را اعلام نمی کنم.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا