اخبار روز

وزرای اقتصاد و کار در مراسم رونمایی از صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی حضور پیدا کردند!

با حضور وزیران اقتصاد و کار، صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی رسما معرفی شدند و توافق اولیه برای تأسیس صندوق بازنشستگی تکمیلی “آتیه مفید” به سبدگردان مفید اعطا شد.

این توافق از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به‌کمک‌های مالی آینده بازنشستگان اختصاص دارد.

در یک مراسم با حضور احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، صولت مرتضوی وزیر کار و رفاه اجتماعی، مجید عشقی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و تعدادی از مدیران بازار سرمایه، “صندوق بازنشستگی تکمیلی” معرفی شد.

برای زمان‌بندی صندوق “آتیه مفید”، فرصتی برای سازمان‌ها، شرکت‌ها و تمام مجموعه‌هایی که می‌خواهند برای آینده کارکنان خود سرمایه‌گذاری کنند، فراهم شده است. به علاوه، دو صندوق بازنشستگی تکمیلی شرکت‌های “صبا تأمین” و “تأمین سرمایه خلیج فارس” نیز مجوز تأسیس و راه‌اندازی را دریافت کردند.

صندوق آتیه مفید به کارکنان و حقوق بگیران این امکان را می دهد که با سرمایه گذاری اندک ماهانه از سود خوبی در دوران بازنشستگی برخوردار شوند.

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در مراسم رونمایی از صندوق بازنشستگی تکمیلی گفت: سرمایه گذاری غیرمستقیم در صندوق های بازنشستگی تکمیلی به نفع بازار، شرکت ها و در نهایت سرمایه گذاران آنهاست.

صولت مرتضوی وزیر کار و امور اجتماعی در این مراسم گفت: کارمندان نیازمند آینده هستند و برای این منظور صندوق های بازنشستگی تکمیلی ایجاد شده است، مردم می توانند در این صندوق ها سرمایه گذاری کنند و از مزایای آن بهره مند شوند.

مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در مراسم رونمایی از صندوق بازنشستگی تکمیلی گفت: بسیار مفتخرم که امروز یکی از امیدوارکننده ترین و اساسی ترین محصولات را در بازار سرمایه معرفی می کنیم. منافع در دراز مدت

در این مراسم علیرضا ناصرپور،عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه صندوق های بازنشستگی تکمیلی در سه نوع سهام شاخص و صندوق در صندوق منتشر می شود و بورس اوراق بهادار منتشر می شود. همچنین سازمان برای مبالغ سرمایه گذاری کارکنان در این صندوق ها معافیت مالیاتی اعمال خواهد کرد.

در یک رویداد با حضور ابراهیم بازیان، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، علی‌اکبر ایرانشاهی، رییس مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس و اعضای شورای عالی بورس، مزیت‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازنشستگی تکمیلی مورد بحث قرار گرفت. در این مراسم، صندوق «آتیه مفید» مجوز گرفت و طرحی جدید با نام سبدگردان مفید راه‌اندازی خواهد کرد.

سبدگردان مفید، با سابقه ۱۷ سال فعالیت موفق در بازار سرمایه، گزینه مناسبی برای کارفرمایان و کارکنان در طرح‌های بازنشستگی تکمیلی است. برای دوران بازنشستگی، این صندوق در راستای ایجاد تنوع در ترکیب دارایی‌ها، به دنبال کسب بازدهی مناسب می‌باشد. همچنین، مدیریت ریسک در این صندوق نقش پررنگی داشته و تخصیص مناسب دارایی‌ها، سرمایه را نسبت به نوسانات تورمی، بازار بورس و طلا در دوره‌های مختلف، محافظت کند.

لازم به ذکر است که صندوق «آتیه مفید» به عنوان صندوق بازنشستگی «تکمیلی»، برای سرمایه‌گذاری مبالغ کسرشده از حقوق دریافتی کارکنان در بازار سرمایه فعالیت خواهد کرد و جایگزین صندوق‌های بازنشستگی فعلی نمی‌شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا