اخبار روز

وزارت خارجه آمریکا بار دیگر ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد

به گزارش مگتو؛ وزارت امور خارجه آمریکا در آخرین گزارش سالانه خود با عنوان «حقوق بشر کشورها» بار دیگر با تکرار اتهامات قبلی علیه جمهوری اسلامی ایران، این کشور را به نقض حقوق بشر در سال 2023 متهم کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا گزارشی سالانه درباره حقوق بشر کشورهایی که جمهوری اسلامی ایران را در سال‌های اخیر به «نقض حقوق بشر» متهم کرده‌اند، منتشر می‌کند.

به گزارش ایرنا، در خلاصه گزارش حقوق بشر وزارت خارجه آمریکا در سال 2023 که روز دوشنبه به وقت محلی منتشر شد، آمده است: «محدودیت های حقوق بشری» ایران در سال 2023 در چندین حوزه بدتر از سال گذشته خواهد بود.

«قتل‌های خودسرانه و غیرقانونی توسط دولت یا عوامل آن، ناپدید شدن اجباری، رفتار ظالمانه، غیرانسانی یا تحقیرآمیز توسط دولت یا عوامل آن، قرار دادن زندانیان در شرایط خطرناک، دستگیری یا بازداشت خودسرانه، سرکوب فراملی افراد در سایر کشورها، مجازات اتهامات وارده به جمهوری اسلامی ایران از سوی وزارت خارجه آمریکا شامل جرایم ادعایی ارتکاب یافته توسط شخص دیگری، محدودیت شدید آزادی بیان، سانسور و محدودیت شدید آزادی های اینترنتی است.

وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش سالانه حقوق بشر در سال 2023 نیز مدعی شد که نقض گسترده حقوق بشر در ایران وجود دارد و زنان همچنان با فشارها به ویژه در زمینه حجاب و حجاب اجباری مواجه هستند که منجر به نافرمانی مدنی می شود.

«رابرت گیلکریست»، مقام ارشد دفتر دموکراسی و حقوق بشر وزارت خارجه آمریکا نیز روز دوشنبه در پاسخ به سوالی درباره وضعیت حقوق بشر در ایران، ادعاهای واشنگتن را تکرار کرد و گفت: در سال 2023 حقوق بشر حاکم خواهد شد. اوضاع ایران همچنان رو به وخامت بود. دولت ایران به هدف قرار دادن اقلیت ها، روزنامه نگاران و فعالان اجتماعی ادامه داد.

وی با مداخله در امور داخلی ایران افزود: وضعیت حقوق بشر زنان در ایران همچنان رو به وخامت است بسیاری از زنان و دخترانی که از حجاب اجباری حمایت نمی کردند با مجازات های سختی روبرو شدند. حکومت ایران همچنان به صدور احکام حبس طولانی مدت برای فعالان حقوق زنان ادامه می دهد.

این مقام وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: آمریکا به همکاری با شرکای بین المللی خود ادامه خواهد داد تا مقامات ایرانی را در قبال نقض حقوق بشر پاسخگو بداند.

گزارش های حقوق بشر آمریکایی به دلیل دخالت در امور داخلی کشورها، اعمال استانداردهای دوگانه، نادیده گرفتن اصل بی طرفی و نادیده گرفتن فرهنگ و سبک زندگی کشورها به طور مداوم مورد انتقاد قرار می گیرند.

بر اساس گزارش های سالانه حقوق بشر وزارت امور خارجه آمریکا، این کشور سابقه سیاه و تاریکی در رعایت نکردن حقوق بشر رنگین پوستان و گروه های بومی خود، ایفای نقش در کودتا و نقض حاکمیت و استقلال دارد. کشورها.

310310

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا