اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

وزارت امنیت خواستار توقف فعالیت دیوار و ترومپت شد

پایگاه خبری تحلیلی پی ام آپ (pmup.ir):

پیوست: وزارت حراست طی نامه ای خطاب به اتحادیه شرکت های مجازی خواستار توقف فعالیت و نماد سکوهای دیوار و شیپور شد.

در نامه‌ای از سوی معاونت بازرگانی و خدمات وزارت حراست به اتحادیه صنف شرکت‌های مجازی، از این اتحادیه خواسته شده است به دلیل رعایت نکردن ضوابط ویژه درج آگهی‌های آنلاین در ترومپت و دیوار، فعالیت خود را متوقف کند. پلتفرم ها و نماد کسب و کار آنها نیز تغییر کرده است.

در نامه ارسالی به اتحادیه آمده است که کمیته نظارت بر عملکرد بازاریابی شبکه ای و کسب و کار مجازی فعالیت این دو پلتفرم را بررسی کرده و در نهایت تشخیص داده که دوار و ترامپ معیارهای مورد نظر را ندارند.

در این نامه مشخص نیست که آیا وزارت حریم خصوصی قبلاً مدل قیمت گذاری مسکن و نحوه درج قیمت را به این دو بستر اطلاع رسانی کرده است یا خیر.

علیرضا شهمیرزایی معاون امنیتی وزیر کشور در جلسه گزارش سالانه تجارت الکترونیک بدون اشاره به نامه ارسالی این معاونت به اتحادیه اعلام کرد: با ظهور این تریبون ها هیچکس اعتراض نکند.

وی در این جلسه اعلام کرد: طبق قوانین ارائه شده به پلتفرم ها، تمامی کاربران باید در پلتفرم ها احراز هویت و صلاحیت داشته باشند و هیچ فردی نباید خودرو یا ملک دیگری را تبلیغ کند. وی از بسترهای داخلی خواست امکان تبادل اطلاعات بین کاربران را فراهم کنند و همانطور که پلتفرم های خارجی امکان تیک آبی را دارند، این امکان در بسترهای داخلی نیز فراهم شود.

شاه میرزایی در این جلسه گفت که نزدیک به سه ماه است که جلسات منظمی با سکوها برگزار می کنند.

وزیر اقتصاد در یازدهمین جلسه شورای عالی مسکن در گزارشی به برخی تخلفات پلتفرم های ثبت آگهی مسکن اشاره کرد و گفت: این سکوها به مصوبات دولت در این زمینه توجهی ندارند و رئیس پلیس کشور نیز به تخلفات این پلتفرم ها اعتراض کردند. رئیس جمهور با توجه به این اظهارات اعلام کرد که اصناف باید بر این تریبون ها نظارت داشته باشند.

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جلسه شورای عالی مسکن درخواست کرد این سکوها با توجه به تخلفاتی که مرتکب شده اند، یک سری جرایم تشدید شده اعمال شود و در مرحله اول جریمه شوند. و در نهایت فعالیت آنها متوقف خواهد شد.

رئیس جمهور در این دیدار تاکید کرد که در گام اول نظارت بر تریبون ها باید توسط خود اتحادیه ها انجام شود. قانون همچنین اتحادیه ها را موظف کرده است که مسئولیت پذیر باشند و اجازه ندهند یکی از اعضای آن اتحادیه از مردم سوء استفاده کند. وی بر لزوم ساماندهی موضوع بسترها به گونه ای تاکید کرد که قیمت ها و گمانه زنی ها در این فضا صورت نگیرد.

این دومین بار است که بسترها و بسترهای تبلیغاتی به دلیل افزایش قیمت کالا در کشور محکوم می شوند. سال گذشته پس از افزایش ناگهانی قیمت خودروها، وزارت حریم خصوصی آنها را ملزم به حذف قیمت از روی سکوها کرد.

این مقاله که اکنون درحال مطالعه آن بودید با عنوان وزارت امنیت خواستار توقف فعالیت دیوار و ترومپت شد

که در تاریخ 2023-08-30 19:20:33 در پی ام آپ درج شده است توسط موتور جستجوی پی ام آپ جمع آوری شده است
به نقل از www.entekhab.ir

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا