به گزارش بازار، مهدی علیزاده در حاشیه مراسم بهره برداری از ناوگان اتوبوسرانی نوسازی شده مسیر 404 منطقه 17 یعنی مسیر مترو شهید فتحی – میدان حر با حضور خبرنگاران با بیان اینکه این ناوگان اتوبوسرانی نوسازی شده است. اتوبوس های تهران بیش از 10 سال است که نوسازی نشده اند و این عدم نوسازی در حوزه حمل و نقل موجب گلایه و نارضایتی شهروندان شده است، اظهار داشت: به دلیل نوسازی نشدن ناوگان از جمله سیستم های تهویه مطبوع اتوبوس ها اتوبوس ها در فصل تابستان استفاده نمی شد و همه این موارد باعث گلایه شهروندان شد.

وی با بیان اینکه در این دوره از مدیریت شهری و با تاکید شهردار تهران، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس در دستور کار قرار گرفته است، افزود: عقد قرارداد 2500 دستگاه اتوبوس برقی با اعتبار 20 دستگاه. هزار و یک میلیارد تومان با یک شرکت چینی و همچنین عقد قرارداد ساخت 2500 دستگاه اتوبوس داخلی از اقدامات اجرا شده در این دوره از مدیریت شهری است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می کنیم امسال و سال آینده 5000 اتوبوس جدید وارد ناوگان پایتخت شود، افزود: از 5000 اتوبوس ذکر شده 3000 دستگاه اتوبوس برقی است که 2500 دستگاه مربوط به شرکت چینی و 500 دستگاه مربوط به شرکت است. به صورت داخلی ساخته می شود و وارد چرخه خدمات می شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تاکید بر اینکه نوسازی اتوبوس های پایتخت از سال 1400 با تاکید شهردار تهران آغاز شد و تاکنون 950 دستگاه اتوبوس نوسازی شده است، افزود: البته تعداد اتوبوس های مورد نیاز به شهر تهران است. بیش از 7000 نفر جمعیت دارد و با تامین اتوبوس های جدید. و طبق برنامه ریزی های انجام شده این اتوبوس ها به مناطق مختلف پایتخت تقسیم می شوند و این روند می تواند مورد استقبال و رضایت شهروندان قرار گیرد.

وی در خصوص روند تولید اتوبوس توسط کارخانجات ملی با بیان اینکه خط تولید اتوبوس ملی بیش از 10 سال است که نیمه فعال یا متوقف شده است، افزود: البته اقداماتی برای فعال سازی این خطوط انجام شده است و در حال حاضر تولیدکنندگان ملی. تهیه و فروش اتوبوس شرکت اتوبوسرانی تحویل می دهد.

علیزاده همچنین درباره کاهش فاصله ورود اتوبوس ها در خطوط معمولی و بارت گفت: در حال حاضر برای اتوبوس های معمولی بین 30 تا 40 دقیقه و برای خطوط بارت حدود 5 دقیقه طول می کشد و با ورود اتوبوس های جدید، فاصله اتوبوس ها با ایستگاه ها انجام می شود. کاهش خواهد یافت.

منبع:تحلیل بخش تهران

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما