اخبار روز

ورود مجلس به میانجیگری در فوتبال؛ مجوز کارگزاری صادر می شود!

به گزارش تبلیغات مرکز پژوهش های شورای اسلامی، شانزدهمین جلسه دبیرخانه مبارزه با فقر، فساد و تبعیض با حضور بابک نگهداری رئیس مرکز، بهروز طهماسب کاظمی پژوهشگر موسی بیات رئیس برگزار شد. اداره آموزش و پرورش، سعید شفیع، مدیر ورزش، میراث و گردشگری و صادق رنجبر، کارشناس اداره ورزش، میراث و گردشگری و دیگر کارشناسان این مرکز برگزار شد.

در بخش دوم این نشست کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس به بررسی فساد در ورزش ایران پرداختند. در این جلسه ضمن تاکید بر پیچیدگی فساد در ورزش، بر یافتن راهکارهای جمعی و هماهنگ برای مقابله با فساد در ورزش نیز تاکید شد.

همچنین نقش حیاتی عوامل سیاسی، عوامل ساختاری، عوامل حقوقی و قانونی نسبت به سایر عوامل موثر در پیدایش فساد در ورزش در این جلسه تبیین شد.

در این جلسه مصادیق مفاسد ورزشی از جمله سیاسی شدن و انتخاب مدیران ورزشی غیرمتخصص، چالش های مربوط به نحوه انتخابات سراسری و منطقه ای انجمن ها، تضاد منافع، نظارت ضعیف بر مخارج بودجه (قراردادهای ورزشی) و دلالی در فوتبال مطرح شد. مطرح شد و دوپینگ مورد بحث و بررسی قرار گرفت. راهکارهای پیشنهادی برای مقابله با فساد در ورزش در زیر ارائه شده است.

توسعه صلاحیت های عمومی و تخصصی مدیران ورزشی، خصوصی سازی، اصلاح روند انتخابات انجمن های ملی و منطقه ای، ایجاد کمیته مبارزه با فساد در سطح وزرا، ایجاد کمیته مبارزه با فساد در سطح وزرا، راهبردهای اصلی پیشنهادی در این جلسه برای مبارزه با فساد در ورزش است. سازوکارهای گزارش دهی، ایجاد واحد مبارزه با فساد اداری. در بخش ورزش در فراجا تشکیل دادگاه تخصصی (شعبه) رسیدگی به مفاسد ورزشی توسط قوه قضائیه، سازمان و صدور پروانه دلالی برای دلالان فوتبال و ارائه پیش نویس جرم انگاری دوپینگ در ورزش.

258 258

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا