اخبار روز

ورود اولین خودروی عراقی به منطقه آزاد اروند


علی زارعی با اشاره به ورود نمادین اولین خودروی عراقی از مرز شلمچه بر اساس توافقات صورت گرفته، اظهار داشت: استفاده شهروندان عراقی از مجوز «کارن دو پاس» و معافیت از پرداخت عوارض مربوطه می تواند موجب رونق گردشگری و گردشگری شود. اقتصاد منطقه را به همراه خواهد داشت و اثرات مثبتی در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ورود خودروهای عراقی به کشور از طریق این مجوز از سر گرفته شده است، افزود: این مجوز به کشورهای عضو این کنوانسیون اعطا می شود و به گفته وی خودروهای عراقی با پلاک بین المللی می توانند وارد شوند. کشور در آن سوی مرز شلمچه و سفر

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با توجه به این موضوع متقاضیان عراقی در کشور مبدا باید به نهادهای نگهبانی مراجعه و سازوکار قاچاق خودروهای خود را انجام دهند و سپس به قاچاق ادامه دهند. فرآیند جابجایی این خودروها از مرزهای کشور در کمترین زمان ممکن و با کمترین هزینه انجام خواهد شد.

زارعی تصریح کرد: ورود این خودروها به کشور در صورت داشتن پلاک بین المللی بلامانع است اما در غیر این صورت صاحبان خودروهای خارجی که از مرز شلمچه در منطقه آزاد اروند وارد کشور می شوند برای نصب به اداره ترافیک خرمشهر معرفی شده اند. وسایل نقلیه موقت ثبت نام، برای یافتن امکان سفر در ایران.

مدت زمان این مجوزها پنج ماه است و افزود: تردد آزاد دو منطقه همجوار در استان های خوزستان و بصره عراق تحولات بزرگی را در حوزه های مختلف ایجاد می کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: این سازمان موضوع قاچاق مجدد خودروهای عراقی در منطقه را به فال نیک گرفته و برنامه ریزی لازم را برای استقبال گسترده، نظام مند و سودآور از این موضوع در دستور کار خود قرار خواهد داد. موضوع. .

زارعی خاطرنشان کرد: حمایت سازمان منطقه آزاد اروند از تردد خودروهای خارجی در منطقه منکر حمایت از بنگاه‌های کوچک نخواهد بود و قطعاً فعالیت‌هایی که منجر به درآمدزایی و معیشت‌سازی در منطقه شود تا از طریق تردد اتباع از طریق این منطقه تضمین شود. سازوکار.

وی گفت: محدودیتی برای تامین سوخت این خودروها وجود ندارد و اتباع می توانند با استفاده از کارت سوخت جایگاه سوخت گیری کنند.


مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا