دانستنی ها

این ورزش ها افسردگی را از بین می برند!

در این تحقیق در نتیجه علاقه بیشتر افراد به تمامی فعالیت های ورزشی، خلق و خوی بهتری ایجاد شد و احساس بی ارزشی کاهش یافت.

به گزارش بهداشت نیوز، به نقل از پی ام آپ نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد که وزنه زدن و تمرینات قدرتی به کاهش افسردگی کمک می کند. تمرینات قدرتی می تواند به میزان قابل توجهی علائم را بهبود بخشد، حتی در افرادی که افسرده متوسط ​​هستند و به طور مکرر ورزش نمی کنند.

در واقع، این مطالعه به این نتیجه رسید که تمرینات قدرتی، از جمله وزنه برداری، به ویژه برای افرادی که علائم افسردگی شدیدتری دارند، موثر است. همچنین اهمیتی نداشت که آزمودنی‌ها ورزشکار بودند، و هیچ ارتباطی بین داشتن عضلات بیشتر و احساس بهتر وجود نداشت. نکته اصلی فقط تمرین بود.

پس از تمرینات قدرتی یا وزنه‌برداری، افراد بیشتر درگیر تمام فعالیت‌ها شدند، خلق و خوی بهتری داشتند و این باعث کاهش احساس بی‌ارزشی می‌شد. مطالعات نمی توانند به ما بگویند که چرا تمرینات قدرتی برای این کار مفید است، اما می تواند به این دلیل باشد که جریان خون را به مغز افزایش می دهد. نتایج تحقیقات قبلی نیز نشان داد که وزنه‌برداری علائم اضطراب را کاهش می‌دهد.

جالب اینجاست که بزرگسالان با علائم افسردگی که نشان دهنده افسردگی خفیف تا متوسط ​​است، در مقایسه با بزرگسالان بدون علائم، بهبود بیشتری نشان دادند، که نشان می دهد این روش ممکن است به ویژه برای کسانی که علائم افسردگی شدیدتری دارند، موثر باشد.

این نتیجه از بررسی 33 مطالعه جداگانه شامل 1877 نفر، از جمله افراد افسرده و سالم، به دست آمد. نتایج نشان داد که فرقی نمی‌کند که افراد پنج بار یا فقط دو بار در هفته به باشگاه می‌روند یا چند بار تمرینات را تکرار می‌کنند، فواید آن تقریباً یکسان است. تنها چیزی که واقعا مهم است رفتن به باشگاه و تکمیل تمرین است.

محققان به این نتیجه رسیدند که ورزش مقاومتی به طور قابل توجهی علائم افسردگی را در میان بزرگسالان کاهش می دهد، صرف نظر از وضعیت سلامتی، حجم کل تمرینات مقاومتی توصیه شده یا بهبود قابل توجهی در قدرت.

تمرین با وزنه فواید سلامت روانی مشابه ورزش های هوازی مانند دویدن دارد. این کاملاً از مزایای فیزیولوژیکی آن مانند افزایش استحکام استخوان و جلوگیری از سایر بیماری های مزمن جدا است. محققان توصیه می کنند حداقل دو بار در هفته ورزش کنید و حدود 10 تکرار از 10 تمرین مقاومتی مختلف انجام دهید.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا