محققان گزارش می دهند که ورزش سه بار یا بیشتر در هفته در دوران بارداری خطر ابتلای کودک به آسم را تا 46 درصد کاهش می دهد. این سطح از محافظت مشابه مادر یا پدری است که در دوران بارداری سیگار را ترک کرده اند.

گزارش مهر پژوهشگران خاطرنشان کردند که نتایج با مطالعات قبلی مطابقت دارد که نشان می‌دهد اگر مادران در دوران بارداری به طور منظم ورزش کنند، عملکرد ریه‌های نوزادشان قوی‌تر می‌شود.

Emma-Rita Musaka، محقق ارشد، دانشجوی دکترا در دانشگاه فنلاند شرقی، گفت: این اولین بار است که ما ارتباط بین ورزش مادر و ایجاد آسم در کودک را مشاهده می کنیم.

برای این مطالعه، محققان داده های نزدیک به 1000 جفت مادر و فرزند در فنلاند را تجزیه و تحلیل کردند.

از مادران پرسیده شد که آیا در دوران بارداری ورزش می کنند و چند وقت یکبار. رایج ترین تمرینات پیاده روی (34%)، دویدن (32%)، تمرینات قدرتی (29%) و کلاس های ورزشی گروهی یا ورزش خانگی (22%) بود.

نتایج نشان داد مادرانی که فرزندانشان آسم داشتند کمتر از سه بار در هفته ورزش می کردند.

موساکا در یک بیانیه خبری دانشگاه گفت: یافته های ما قویاً نشان می دهد که ورزش مادر در دوران بارداری تأثیر مثبت مستقلی بر سلامت جنین و متعاقب آن کودک دارد.

وی افزود: این نتایج راه جدیدی را برای محافظت از کودکان در برابر آسم قبل از تولد باز می کند.

موساکا گفت: «تا به امروز، اجتناب از دود دست دوم در دوران بارداری به یک امر عادی تبدیل شده است. یکی این یکی از تنها راه های موثر برای کاهش خطر ابتلا به آسم در کودکان بوده است. بنابراین جالب است که ورزش متوسط ​​مادر در دوران بارداری ممکن است یک اثر محافظتی به همان اندازه قوی بر خطر ابتلا به آسم در کودک داشته باشد.

با این حال، محققان خاطرنشان کردند که این مطالعه نشان نداد که افزایش ورزش بیش از سه بار در هفته خطر ابتلا به آسم را کاهش می دهد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما