زمان ثبت نام سرمایه سهام متولدین 1401 به همراه آموزش نحوه ثبت نام در سامانه سجام (مراحل ثبت سهام دولتی نوزادان) را مطالعه کرده و نحوه ثبت سهام قضایی نوزاد را ادامه دهید. همچنین یادآور می‌شویم بر اساس قانون جدید جوانان جمعیت و حمایت از خانواده، از سال 1400 دولت موظف است به هر فرزند متولد شده مقدار مشخصی از سهام را در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری اختصاص دهد.

عدالت برای کودکان خردسال

مبلغ ریالی این سهام هر سال متغیر است. برای سال 1400 یک میلیون تومان، برای سال 1401 یک میلیون و پانصد هزار تومان و برای سال 1402 دو میلیون تومان بوده است. اگر فرزندی دارید که بعد از 1400 متولد شده باشد، می توانید برای کمک هزینه نوزاد اقدام کنید.

در حال حاضر تاریخ مشخصی برای ثبت نام دومین دوره از سهام سرمایه بازماندگان تحت تکفل وجود ندارد و پیش بینی می شود با اعلام تاریخ جدید، ثبت سهام سرمایه نوزادان نیز امکان پذیر شود. اما بر اساس آخرین اخبار منتشر شده، در اسفند 1402، وزیر امور اقتصاد و دارایی اعلام کرد که واریز وجوه لازم برای خرید سهام دولتی نوزادان متولد 1401 توسط سازمان بودجه، بورس و اوراق بهادار انجام می شود. سازمان اوراق بهادار من کامل هستم و کاملا مایل به پرداخت این سهام هستم. وی همچنین از همه والدین متولدین 1401 خواست تا پایان اسفندماه همان سال در سامانه پنجره خدمات دولت الکترونیک کشور ثبت نام کنند.

پس از کش و قوس های فراوان از ابتدا اردیبهشت ماه در ماه 1402 مطابق با اجرای ماده 11 قانون حمایت از خانواده و جوانان، ثبت نام والدین متولدین 1401 برای دریافت سهام نوزادان آغاز شد. از ابتدای سال 1401 متولدین بعد از ماه تولد ملزم به ثبت نام والدین خود بودند.

لازم به ذکر است که ثبت نام در سال 1402 فقط برای متولدین سال 1401 اعمال می شود. طی ثبت نام، مراحل به صورت کاملا خودکار و الکترونیکی برای تخصیص سهام یک میلیون و 500 هزار تومانی به نوزادان 1401 انجام شد.

علاوه بر این، دوره ثبت نام برای متولدین 1401 فقط تا پایان سال 1402 ادامه داشت، زیرا ثبت نام برای متولدین 1402 از سال 1403 آغاز می شود.

مراحل ثبت سهام دولتی کوچک

والدین متولد 1401 که قصد ثبت سهام دولتی را دارند ابتدا به پنجره خدمات دولت هوشمند ملی به آدرس my.gov.ir مراجعه کنند. کاربران با ورود به صفحه اصلی سامانه، وارد کردن شماره همراه کودک و دریافت کد یکبار مصرف وارد وبسایت می شوند.

در هنگام ورود به صفحه جدید کد ملی و تاریخ تولد فرزند را وارد کنید سپس گزینه ثبت اطلاعات را تایید کنید. کاربران پس از انجام مراحل لازم به صفحه اصلی وب سایت رفته و بر روی کادر طرح حمایت از کودکان و نوجوانان جمعیت کلیک می کنند.

با کلیک بر روی این گزینه والدین به صفحه جدیدی هدایت می شوند و در صفحه جدید کد ملی فرزند خود را انتخاب کرده و اطلاعات تمامی فرزندان خود را مشاهده می کنند. سپس باید تاریخ تولد فرزند خود را وارد کنند. با ورود به مرحله بعدی، تمامی اطلاعات هویتی کودک به کاربر نمایش داده می شود. در صورت صحت اطلاعات باید روی گزینه Next کلیک کند.

در این مرحله کاربران باید بین دو بانک عامل پست بانک و بانک ملی یکی را انتخاب کنند و سپس از بین 35 صندوق سرمایه گذاری نمایش داده شده سه مورد را انتخاب کنند. در نهایت بر روی گزینه ارسال اطلاعات کلیک کنید. اگر پیغام ثبت نام موفقیت آمیز اطلاعات ظاهر شد به این معنی است که ثبت نام به درستی انجام شده است.

لازم به ذکر است برای ثبت سهام عدالت نوزادان، پدر و مادر و فرزند باید دارای کد SJAM باشند.

نحوه دریافت کد سجام برای نوزادان

همانطور که می دانید سامانه سجام از عبارت «سیستم جامع اطلاعات مشتریان» گرفته شده است. این سامانه برای ارائه خدمات یکپارچه به شرکت کنندگان بورس ایجاد شده است.

اخذ کد SJAM برای نوزادان نیز همانند بزرگسالان انجام می شود، با این تفاوت که احراز هویت برای نوزادان امکان پذیر نیست و این فرآیند توسط ولی قانونی نوزاد انجام می شود. اما (پدر) می تواند اطلاعات هویتی کودک را برای دریافت کد SJAM خود ثبت کند. دریافت کد Sejam به صورت آفلاین و فقط قسمت احراز هویت به صورت حضوری انجام می شود. مدارک مورد نیاز برای تایید هویت کودک به شرح زیر است:

1. اصل و کپی شناسنامه

2. کپی تمام صفحات شناسنامه پدر و فرزند

3. مدارک شناسایی پدر

4. اطلاعات ارتباطی شامل آدرس منزل، محل کار، کد پستی، تلفن همراه و شماره تلفن ثابت پدر یا فرزند

5. اطلاعات بانکی مانند شماره حساب، نام بانک، کد شعبه و … که باید به نام خود نوزاد باشد.

آموزش ثبت نام در سامانه سجام

همانطور که قبلا ذکر شد، اولین قدم قبل از ثبت سهام نوزاد، دریافت کد SJAM است. برای ثبت نام در سامانه سجام ابتدا به سایت sejam.ir مراجعه کرده و روی گزینه ثبت نام کلیک کنید. اطلاعات شخصی افراد زیر 18 سال را وارد کرده و به صفحه اول بازگردید. اطلاعات متقاضی را در قسمت ویرایش اطلاعات وارد کنید. برای رفتن به قسمت پردازش، شماره تلفن همراهی که در هنگام ورود به سامانه وارد کرده اید را وارد کرده و منتظر بمانید تا کد تایید ارسال شود. سپس کد ارسال شده را وارد کرده و نوع مشتری «ایرانی واقعی» را انتخاب کنید. سپس کد ملی افراد زیر 18 سال را وارد کنید.

در قسمت پردازش فرم، اطلاعات نماینده (اما فرزند) را ثبت کنید. در این مرحله سمت و شرایط نماینده “نماینده قانونی” را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که سوپروایزر باید دارای کد SJAM باشد.

کد کشور مدیر را در پایین صفحه وارد کنید و دوباره منتظر بمانید تا کد تایید به تلفن همراه شما ارسال شود. کد تأیید ارسال شده را وارد کنید و نوع اسنادی را که موقعیت “استان” را اثبات می کند انتخاب کنید.

پس از اطمینان از صحت مدارک وارد شده، اطلاعات را ثبت کنید.

در پایین صفحه بخشی به نام File Selection وجود دارد که باید یک کپی از شناسنامه، یک کپی از شناسنامه ملی و یک کپی از شناسنامه فرزند را بارگذاری کنید.

در نهایت برای ثبت نام نهایی بر روی کلمه “افزودن” کلیک کرده و مرحله بعدی را انتخاب کنید. پس از تایید اطلاعات، ثبت نام کودکان زیر 18 سال تکمیل می شود.

بهترین سرمایه گذاری برای نوزادان

خرید سهام یکی این یکی از بهترین راه ها برای سرمایه گذاری برای نوزادان است.

اگر به آینده مالی نوزادان خود فکر می کنید، این روش جواب می دهد. در این میان خرید صندوق راه حل بهتری است و زمان کمتری می برد. ثبت سهام دولتی برای نوزاد شما نیز به همین ترتیب انجام می شود. البته این تعداد سهم چندان چشمگیر نیست و حمایت مالی از فرزند شما چندان زیاد نخواهد بود.

با وجود این کد سجامی برای فرزندتان، می توانید در یک کارگزار ثبت نام کنید و هر از چند گاهی از طرف فرزندتان سهام یا صندوق های سرمایه گذاری بخرید. سرمایه گذاری صحیح در آینده فرزندانتان فقط به خرید سهام محدود نمی شود، شما گزینه های دیگری نیز برای سرمایه گذاری برای نوزاد خود دارید.

یکی دیگر از گزینه های سرمایه گذاری برای کودکان خرید ملک یا زمین است.

این روش مستلزم هزینه های بالایی است و ممکن است همه توانایی پرداخت آن را نداشته باشند.

اما می توانید آن را به عنوان یک ایده سرمایه گذاری برای نوزادان در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که اقدام در این زمینه مهمتر از روشی است که انتخاب می کنید.

از مزایای سرمایه گذاری برای نوزادان می توان به حمایت مالی از فرزند شما در آینده و حفظ ارزش سرمایه گذاری شما اشاره کرد.

جدیدترین روش سرمایه گذاری برای نوزادان

اگرچه ثبت سهام به عنوان یک سرمایه گذاری مناسب برای نوزادان شناخته می شود، اما مطمئنا نمی تواند کافی باشد. اولاً، فرزند شما تا سن معینی نمی تواند سهام سرمایه را برداشت یا روند را تغییر دهد. بنابراین این سرمایه گذاری برای تامین مالی آینده نوزادان تا سن خاصی امکان پذیر نیست. از سوی دیگر، همه ما به خوبی می دانیم که موقعیت سرمایه گذاری را نمی توان بهترین روش سرمایه گذاری برای نوزادان دانست.

در بهترین حالت، این روش تنها می تواند بخشی از چشم انداز مالی نوزادان را پاسخ دهد. بنابراین بهتر است به دنبال سرمایه گذاری مطمئن برای نوزادان باشیم تا بتوانیم ارزش و میزان سرمایه را در سال های آینده افزایش دهیم.

ممکن است امکان سرمایه گذاری در تامین مالی جمعی (تامین مالی کسب و کار) از طریق وام دهی وجود داشته باشد یکی یکی از روش های سرمایه گذاری برای کودکان است. در واقع با این روش ریسک کاهش سرمایه از بین می رود و سرمایه گذار می تواند در مدت حداکثر یک سال به سودی معادل یا بیشتر از درصد تورم سالانه دست یابد.

به لطف پلتفرم دونگی، این نوع سرمایه گذاری در یک سال در ایران بیش از ۴۵ درصد سود داشت. در این پلتفرم می‌توانید طرح‌ها و موقعیت‌های سرمایه‌گذاری مختلف را در بازه‌های زمانی مختلف از دو تا دوازده ماه بررسی کنید. شروع به سرمایه گذاری برای نوزادان./اندیشه معاصر

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما