اخبار روز

واکنش کاهان به انتشار عکس های محمدی گلپایگانی، محسنی آژه ای و مخبر با سیدمحمد خاتمی.

به نظر می‌رسد این صحنه‌ها توسط اطرافیان خاتمی به نمایش در می‌آید که حساسیت نسبت به ماجرای خیانت خاتمی از بین رفته و اکنون به گفته رهبر انقلاب، اغتشاش و جنایت خط قرمز نظام است و عاملان این جنایت حداقل باید اظهار ندامت و روشنگری کنند و حتی بخشی از اشتباهات را جبران کنند.

در واقع قیامی که سران فتنه در سال 1367 به نمایندگی از آمریکا، انگلیس و اسرائیل علیه اسلام، جمهوری و امنیت ملی به راه انداختند و سپس زیرساخت تحریم ها را ایجاد کردند، جرمی نیست که با حضور در تشییع جنازه و سوء استفاده از فضای خاص اینگونه مراسم (با حفظ حرمت و حرمت بازماندگان) فراموش شود. خاتمی همچنین در جریان اغتشاشات سال گذشته و پس از آن مواضع به شدت ریاکارانه و ضد انقلابی گرفت و نشان داد که فاقد کوچکترین اقتدار سیاسی از سوی مافیای حاکم است و به ماشینی برای امضای بیانیه و دیکته مواضع تبدیل شده است. به همین دلیل خاتمی جرأت نکرد به طور خصوصی در جمع سیاسیون اطرافش اعتراف کند که به تقلب انتخاباتی در انتخابات 88 اعتقادی ندارد و اعلام کند که فتنه آن سال بر اساس نشر یک دروغ بزرگ به بخشی از مردم بوده است.

آمدن.

در رابطه با سوء استفاده از تشییع جنازه و تجمعات خاتمی، روزنامه زنجیره‌ای آرمان اخیراً در مطلبی با عنوان «رفاقت تدبیرگران در جماران» و با انتشار عکس‌هایی از خاتمی به همراه آقایان محمدی گلپایگانی و محسنی اژی نوشته است: «تصویر و پیامی از همبستگی و برنامه‌ریزی» با حضور دفتر معظم رهبری محمدحسنی گلپایگانی! رئیس کل دادگستری و سیدمحمد خاتمی (رئیس دولت اصلاحات) در مراسم ختم آیت حسن صانعی (ره) در جماران پیام های زیادی داشتند. برخی تندروها از محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر رهبری و سید محمد خاتمی عصبانی هستند و در شبکه های اجتماعی از محمدی گلپایگانی (و همچنین محسنی آژه ای) انتقاد کرده اند. دیگران این رفاقت را ستودند. بی شک آنچه کشور بیش از همه به آن نیاز دارد همدلی و اتحاد مسئولان است تا مردم جامعه با کمک مسئولان در بهبود شرایط مشارکت کنند. گاهی رقابت‌های سیاسی چالش‌هایی را ایجاد می‌کند که اجتناب‌ناپذیر است و در همه کشورها وجود دارد، اما اصل دوستی بعد از رقابت موضوعی است که نباید فراموش شود. سال هاست که برخی تندروها بر طبل محاکمه خاتمی می کوبند و اتهامات زیادی علیه او مطرح می کنند اما محسنی آژه ای در این جنجال دخالتی ندارد و حضور او در جماران و نشستن در کنار خاتمی پیامی را برای تندروها به همراه داشت. تلاش محسنی آژه ای برای جلوگیری از تنش و ایجاد فضای بی اخلاقی سیاسی در کشور است. همچنین پیام عکسی از حجت الاسلام محمدی گلپایگانی که به نمایندگی از حضرت آیت الله خامنه ای در مراسم تشییع پیکر آیت الله صانعی کنار خاتمی حضور داشت پیام خوبی برای تندروها بود. بسیاری از سایت ها این ظاهر را پس از سال ها با تیتر سید محمد خاتمی در کنار رئیس دفتر رهبر انقلاب منتشر کردند.

روزنامه هم میهن نیز مطلبی مشابه با عنوان تجمع بزرگان در جماران در کنار عکس مراسم عزاداری منتشر کرده است.

این رویکرد رسانه ای دست اندرکاران سخنان تنفرآمیز ابتدا به یک واقعیت مهم اشاره می کند و آن ورشکستگی و فقر رهبران گروه های متبوع خود پس از اقدامات متوالی خیانت است. وگرنه دلیلی ندارد یک جریان سیاسی حضور افراد مختلف در مراسم تشییع یک شخصیت را به جلسه توطئه گران و عدم رقابت و دوستی (!!) تعبیر کند.

همچنین گفتنی است مرحوم صانعی (ره) از طرف امام خمینی (ره) ریاست بنیاد پان زاده را بر عهده داشت. خردادو با حکم رهبر انقلاب به عضویت شورای داوری درآمد. او غیرت دینی خود را با اهدای جایزه برای اعدام سلمان رشدی ملعون (به فرمان تاریخی امام) نشان داد. خاتمی در مورد ماجرای اخیر توهین به قرآن کریم در سوئد و دانمارک سکوت کامل کرد. شما فروردین او در سال 2008 با فوگ راسموسن (نخست وزیر وقت دانمارک و دبیرکل سابق ناتو) در اسلامبول ملاقات کرد و اصرار داشت که با این عنصر شیطانی (حامی کاریکاتورهای توهین آمیز به پیامبر اکرم در دانمارک) دست بدهد. خاتمی نیز یکی از سردمداران اغتشاشات مربوط به حرمت مقدس در روز عاشورا است.دی 2008)، اما او از محکوم کردن این عمل شریرانه خودداری کرد.

23302

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا