اخبار روز

واکنش مدیر عامل ملوان به درگیری تماشاگران زن در سن سیروس

روز دوشنبه، حادثه در استادیوم قایقرانی سیروس توجه گسترده ای را به خود جلب کرد و اعتراضات زیادی را برانگیخت. ماجرا از این قرار بود که در دقایق پایانی بازی، دو هوادار تراکتورسازی ناگهان پرچم را باز کردند و شعار دادند، واکنش هواداران ملوان به آنها را دیدند و درگیری بین تعدادی از هواداران دو تیم در گرفت.

پس از گلایه بزرگ تراکتورسازی، آرش فهمیده، مدیرعامل ملوان با خبرنگار ما گفت و گو کرد و در این باره اظهاراتی کرد که نشان می دهد مدیر عامل ملوان نظر بسیار مطلوبی به این موضوع دارد و حتی گفته باشگاه ملوان تراکتور پذیرای هواداران است و اگر این باشگاه اعلام کرده است که برای این بازی هواداران زن دارد و ملوان مکان مناسبی را برای آنها فراهم کرده است.

او می گوید:

* با گل و شیرینی از تراکتورها استقبال کردیم
شهر انزلی شهری چند فرهنگی است که در طول تاریخ همواره میزبان اقوام مختلف بوده و در کنار آنها زندگی مسالمت آمیزی داشته است. با رعایت این فرهنگ، هم سال گذشته و هم امسال پذیرای هواداران تراکتور بودیم و با وجود اینکه فقط 210 بلیت خریداری شد، حدود سه برابر این تعداد و حدود 600 نفر در پشت ورزشگاه پذیرایی کردیم بدون اینکه مشکل و مشکلی ایجاد شود. با شیرینی، گل و هدایا استقبال شد. آنها رابطه بسیار خوبی داشتند و در جریان بازی هیچ تنشی بین ما وجود نداشت نبود اما همانطور که اشاره کردید، اتفاق بسیار مثبت ورود بانوان به ورزشگاه به تازگی در این فصل آغاز شده است و هنوز بسیاری از باشگاه ها موفق به اجرای آن نشده اند. از سوی دیگر فدراسیون فوتبال هنوز دستورالعملی برای پذیرش بانوان از تیم میهمان نداده و در حال حاضر منع قانونی برای حضور آنها وجود دارد.

* هواداران ملوان محفوظ بودند
همانطور که اشاره کردید عید ملوان مانند تمام پنجاه سال تاریخ خود و به نام شهر پیشرو انزلی در سن سیروس با حضور بانوان برجسته پیش قدم شد اما ورزشگاه به دو گروه میهمان و میهمان تقسیم می شود. میزبان، در همه اشتراک گذاری جهان. ایمنی و امنیت توسط برگزار کنندگان در نظر گرفته شده است. حالا بعد از تقسیم بندی آقایان، خانم ها و بازدیدکنندگان، منطقه خاصی با گل و اکسسوری، حتی فضایی برای بانوان تیم میهمان وجود ندارد و حتی بلیطی به این نام صادر نمی شود. در این بین دو بانوی دوست داشتنی که در پایان بازی و در شرایطی که شور و هیجان زیادی به وجود آمده بود، با خرید بلیط قایقرانی و از طرف هواداران قایقرانی وارد سالن اختصاصی هواداران زن شدند و باعث ایجاد استرس در بین مردم شدند. هواداران ما که ناگهان قصد بیرون آوردن روسری خود را داشتند، پرچم تیم حریف را به اهتزاز درآوردند و شعارهایی به نفع حریف سر دادند و با واکنش هایی فضای بسیار احساسی ایجاد کردند که سایر ملوانان زن را به تمرین خودداری، ملاحظه و احترام متقابل دعوت کرد. و همچنین حضور فوری لیدرهای زن باشگاه که تنها چند متر با محل حادثه فاصله داشتند، مشکل را به طور کامل حل کرد.

* باشگاه نساجی گفت ما هواداران خانم داریم، شرایط را هم ایجاد کردیم
اما حتی اگر حضور هواداران زن تیم میهمان روی سکوی تیم میزبان در سراسر ایران ممنوع باشد، اگر این دو سه هوادار زن تراکتور به عنوان استتار وارد سکو نمی شدند، شاید اگر شرایط محک زده شود. ممکن است، همدلی بین دو باشگاه پابرجا باشد و برای حمایت از زنانی که علاقه مند به تماشای بازی تیم محبوب خود هستند، اطمینان حاصل کنیم که آنها بازی را به صورت عمومی و با احترام متقابل تماشا کنند. موارد مشابه در هفته های اخیر مثلاً تیم نساجی به ما گفتند که ما سه هوادار خانم داریم که به انزلی آمده اند و در صورت امکان باید به ورزشگاه بیایند. آنها هم فرستاده شدند، عکس های ظاهرش با روسری باشگاهی نساجی بین روسری های سفید، تصاویر ملوان در دستان همسران ملوان نیز در رسانه ها و شبکه های مجازی منتشر شد که نشان از همدردی هواداران داشت. و حمایت از یکدیگر، یکی زیبا نماد همزیستی تاریخی اقوام در کشور عزیزمان است.

* ما همیشه با تراکتوری ها رابطه خوبی داشتیم
اما طرف دیگر بازی دیروز نه این موضوع که طرف اصلی او بود. باشگاه محترم تراکتورسازی و هواداران عزیز این باشگاه گواهی می دهند که علیرغم حساسیت بالای این بازی و جایگاه دو تیم در جدول، روند دوستانه و رابطه بسیار خوبی که دو باشگاه در سال های اخیر برقرار کرده اند همچنان به قوت خود باقی مانده است. این بازی و خوشبختانه خبری از تصادف قبلی در تبریز و انزلی نیست. این اتفاق مانند هزاران اتفاق احساسی دیگر، آنی و موقتی بود و پس از پایان بازی، با انتشار مکرر تیتر یا بازنشر آن‌ها مانند ده‌ها و صدها موضوع دیگر روزانه در شبکه‌های مجازی، دیگر کاری به جریان اصلی و شبکه‌های مجازی نداشت. برای انجام رویدادهای خوب روز گذشته و نتیجه یک مسابقه فوتبال جالب بین دو تیم ریشه دار و رقابتی در این فصل بود.

* امیدوارم بانوان هم در ورزشگاه یادگار به ورزشگاه بروند
امیدواریم ورزشگاه یادگار امام تبریز بتواند پذیرای بانوان باشد تا هواداران خانم تراکتور از تیم محبوب خود حمایت کنند. و امیدوارم در آینده نزدیک تمامی مسابقات با حضور هواداران زن و مرد تیم های میهمان و همچنین هواداران زن و مرد تیم میزبان در تمامی ورزشگاه های ایران عزیز برگزار شود.

258 258

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا