اخبار روز

واکنش زاکانی به تهدید استعفای دسته جمعی برخی از اعضای شورای شهر

شهردار تهران به تهدید برخی اعضای شورای شهر تهران مبنی بر استعفای دسته جمعی پاسخ داد.

به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی در حاشیه بازدید نمایندگان استان تهران از شورای اسلامی از پروژه های عمرانی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: از صبح امروز در کنار نمایندگان استان تهران بودیم و از سه نفر بازدید کردیم. پروژه های شهر تهران. پروژه اول مربوط به بزرگراه شهید شوشتری در شرق تهران به طول 16 کیلومتر بود که از جاده امام رضا (ع) تا شهید یاسینی امتداد دارد.

وی افزود: فاز اول این پروژه به طول 9.2 کیلومتر امسال افتتاح می شود و برای فاز دوم به دنبال تاییدیه های زیست محیطی هستیم که بعد از این فاز شروع و حدود دو سال به طول می انجامد. از طریق این پروژه شرق تهران دارای بزرگراه حلقوی می شود که باعث کاهش یک و نیم درصدی ترافیک تهران می شود.

زاکانی ادامه داد: پروژه دوم رودخانه فرحزاد بود که فاز اول آن به مساحت 54 هکتار ماه آینده به بهره برداری می رسد، طرحی که تا سال گذشته هزار معتاد متجاهر در این منطقه حضور داشتند و محیط شهری ناامن را ایجاد کردند. اما امروزه به یک مجموعه تفریحی تبدیل شده است که برای شهروندان قابل استفاده است. پروژه بعدی بازدید از بال غربی بزرگراه یادگار امام از میدان جی تا میدان فتح و ابتدای بلوار بهار است که در حال ساخت است. این ابر پروژه در منطقه 9 اجرا شد و امسال افتتاح می شود. همچنین فاز دوم توسط شهید بروجردی در منطقه 18 دارایی وی تکمیل شد که در واقع بزرگراه یادگار امام (ره) منطبق با بزرگراه امام علی (ع) در غرب تهران را ایجاد می کند.

شهردار تهران تاکید کرد: در منطقه 9 2500 میلیارد تومان برای این پروژه تملک کرده ایم که 1500 میلیارد تومان آن تملک خصوصی و مابقی تملک املاک متعلق به موسسات است و امروز این پروژه ها و مسائل دیگر حول محور است. شهر تهران با نمایندگان استان تهران مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

زاکانی در پاسخ به سوالی مبنی بر تهدید دسته جمعی نمایندگان شورای شهر تهران مبنی بر استعفای دسته جمعی، گفت: من در این مورد صحبت نمی کنم. اما این بسیار نامناسب است.

شهردار تهران درباره تعامل شهرداری و شورای شهر تهران نیز گفت: ما با شورای شهر تعامل داشته ایم و خواهیم داشت.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا