اخبار روز

واکنش روحانی به ادعای زاکانی در مناظره دوم

با توجه به آنچه در مناظره دوم در 31/3/1403 اتفاق افتاد، امیدواریم اعضای محترم این کمیسیون شک نداشته باشند که اظهارات بیان شده توهین آشکار و اتهام مستقیمی است که پیشنهاد آنها مصداق یک افترا است. حیثیت و شخصیت اشخاص حقیقی و حقوقی که قابل تعقیب قانونی و قضایی است.

دفتر حسن روحانی در نامه‌ای به کمیسیون بررسی ستادهای انتخابات ریاست‌جمهوری با اطلاع از ادعای برخی نامزدها در مناظره دوم علیه روحانی، دولت و یارانش، خواستار انجام وظیفه قانونی و وعده ابلاغی از سوی رئیس‌جمهور شد. کمیسیون کمیسیون فرصت دفاع و پاسخ به این ادعاها را دارد.

به گزارش جماران، متن کامل این نامه به شرح زیر است:

کمیسیون محترم بررسی انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم

سلام

با احترام، پس از اتهامات و توهین های آشکار برخی از نامزدهای دوره چهاردهم ریاست جمهوری در مناظره دوم علیه دکتر. حسن روحانی و دولت و افراد وابسته با نام بردن از اسامی و نمایش تصاویر، اعلامیه مکرر سازمان صداوسیما را پس از بیانیه ها، گفت: برای اینکه به افراد غایب فرصت پاسخگویی مطابق قانون بدهیم، درخواست دفاع را تکرار می کنیم. در سریع ترین زمان ممکن در همان برنامه، زمان و دوره.

پاسخ به ادعای مناظره اول در نامه 29 مارس 1403 به دلیل عدم ذکر توهین و تهمت قابل مطالبه نبود بلکه با آنچه در مناظره دوم در 31 مارس 1403 اتفاق افتاد. اعضای محترم این کمیسیون تردیدی ندارند که اظهارات مذکور توهین آشکار و اتهام مستقیم است و طرح آنها مصداق هتک حیثیت و شخصیت اشخاص حقیقی و حقوقی است که قابل پیگرد قانونی و قضایی است.

اکنون که برخی از نامزدهای تایید صلاحیت شده اصول اخلاقی و حقوقی را آشکارا زیر پا گذاشته و در غیاب دکتر. روحانی و افرادی که نام بردند، برخلاف تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری، صحنه مناظره را به عرصه لجن‌زنی، تهمت و تخریب تبدیل کرده‌اند، به وعده خود و به وظیفه قانونی خود برای فراهم کردن فرصت‌های کافی عمل کنید.

دفتر ریاست جمهوری ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم

1403.04.01

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا