اخبار روز

واکنش جنجالی آمریکا به گفتگوی رئیسی با پوتین!/جزئیات

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی که جزئیات آن در سایت وزارت امور خارجه این کشور منتشر شد، در پاسخ به سوالی درباره تماس تلفنی اخیر رئیس جمهور ایران و روسیه درباره عضویت ایران  ائتلاف بریکس  ائتلاف بریکس نیز بخشی از آن بود، درسته؟ گفت هنوز خبر آن تماس را ندیده ام. من شما را واگذار می کنم تا در مورد تعاملات این دو کشور صحبت کنید.

وی با بیان اینکه البته آمریکا عضو بریکس نیست، مدعی شد: «آنچه قبلاً هم تکرار کردم این است که ایران همچنان درگیر برخی فعالیت‌های مخرب و بی‌ثبات‌کننده است.» بخش اصلی هم‌بستگی‌شان با روسیه، عرضه پهپادها به فدراسیون روسیه برای استفاده در اوکراین است.

پاتل ادامه داد: مطمئناً این موضوعی است که آمریکا آن را جدی می گیرد. ما همراه با متحدان و شرکای خود، ایران و روسیه را به دلیل استفاده از این پهپادها علیه شریک ما اوکراین مقصر می‌دانیم.

اشاره به تماس تلفنی سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پس از آن صورت می گیرد که در پی تمایل ایران برای پیوستن به کشورهای بریکس، همکاری در امور بین الملل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پوتین و رئیسی در این تماس بر تعهد خود برای گسترش هر چه بیشتر روابط دوجانبه در حوزه های تجاری، حمل و نقل، لجستیک و انرژی تاکید کردند.

در ادامه این نشست خبری، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی با تکرار ادعای «نقض حقوق بشر» در ایران، آن را یک «تهدید» دانست و گفت: تلاش آمریکا و شرکا و متحدانش این را متوقف کنید و همچنان به چالش کشیده شوید.

311311

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا