اخبار روز سینما

واکنش تسنیم به عکس مشترک همایون شجریان و ابی: پری دریایی خطر بزرگی برای همایون شجریان / ابی به سراغ همه هنرمندان رفت اما عاقبت خوبی نداشت.

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

تسنیم نوشت: عکسی مشترک از همایون شجریان با ابراهیم حامدی (ابی) منتشر شده است که اگر این عکس نشانه نزدیکی ابی با همایون موسیقی ایرانی باشد زنگ خطر بزرگی برای موسیقی اصیل و هنر اصیل ایرانی است.

شب گذشته عکسی از بک استیج کنسرت همایون شجریان و انوشیروان روحانی در دبی منتشر شد، عکس همایون شجریان را در کنار ابراهیم حامدی (ابی) نشان می دهد که گویی ابی مهمان ویژه این کنسرت بوده است.

دیدن این عکس در نگاه اول را می توان عادی دانست; دو خواننده با هم عکس خاطره انگیزی گرفته اند اما شاید به این سادگی ها نباشد…

جایگاه همایون شجریان در موسیقی ایرانی جایگاه ویژه ای است. او با رفتار و کردار خود در دهه اخیر سعی کرده است فراتر از بازی های سیاسی که برای برخی چهره ها تدارک دیده شده، خود را در قلب مردم جای دهد. همایون در برخی بحران ها نشان داده است که سعی می کند اسیر احساسات نشود و طرف عقل و منطق بماند.

در زمان درگذشت محمدرضا شجریان؛ در همان زمان، بسیاری از فرصت طلبان تلاش می کردند تا مراسم را به هم بزنند و ماهی خودشان را در آب گل آلود صید کنند. همایون بار دیگر طرف مردم را گرفت و منطق را سرلوحه رفتار خود قرار داد تا از هرگونه هرج و مرج جلوگیری شود.

در تکنیک و مهارت فنی موسیقی که جایی برای کلام باقی نمی گذاشت و حیرت را بر دهان هر شنونده ای می آورد. آثاری که همایون در دهه اخیر خواند، شاید هیچ خواننده دیگری جرات نزدیک شدن به آنها را نداشته باشد.

چنین هنرمندی باید به شدت مورد مراقبت قرار گیرد و نسبت به هرگونه حاشیه سازی هشدار داد.

یکی یکی از خطرات احتمالی که همایون شجریان را تهدید می کند، نزدیک شدن جریانی است که مسیرش را همه می دانند، حالا شاید تعجب کنید؛ کدام جریان؟ و در مورد چه چیزی صحبت می کنیم؟!

حالا برگردیم به خبر اولیه این مقاله:

شب گذشته در کنسرت همایون شجریان و انوشیروان روحانی در دبی، ابراهیم حامدی (ابی) مهمان ویژه این کنسرت بود! عکسی مشترک از همایون با ابی منتشر شده است که در واقع زنگ خطر بزرگی برای همایون شجریان است. سابقه حضور ابی در کنار هنرمندان ایرانی آنقدر خطرناک است که به راحتی نمی توان این عکس را از دست داد.

ابراهیم حامدی (ابی) به همه هنرمندان نزدیک شد اما پایان خوبی نداشت! نمونه اش ساسان حیدری (ساسی) یا حتی آرش!

ساسی از زمانی که با ابی و اقوامش قرار می گرفت شروع به ساختن موزیک ویدیوهایی کرد که مستقیماً کودکان و نوجوانان ایرانی را هدف قرار می داد. در مورد آثار هم همین اتفاق می افتد، ابتذال و بداخلاقی جزء جدانشدنی آنهاست.

اما داستان آرش فرق می کند، آرش یکی از هنرمندان بین المللی ایرانی بود که در کشورهای مختلف کنسرت اجرا می کرد و طرفداران زیادی در سراسر جهان داشت. در نهایت دوستی آرش با ابی منجر به حضور این خواننده در کنار ساسی شد. تصور کنید هنرمندی که جایگاه بین المللی داشت و در مکان های مهم کشورهای مختلف کنسرت اجرا می کرد، ناگهان در یک موزیک ویدیو ظاهر شد که در آن هرزه و فحاشی بیداد می کرد!

بگذارید کمی واضح تر با شما صحبت کنم.

ابی دیگر فقط یک خواننده نیست، فکر ساده لوحانه ای است که ابی را فقط یک خواننده بدانیم، بله، او آثار معروفی در موسیقی پاپ ایران دارد. آثاری که هنوز هم برخی با صدای آهسته از آن صحبت می کنند، اما این تنها بخش هنری ابی است، آن هم مربوط به دهه های گذشته.

اما در سال های اخیر ابی بخشی از شبکه ای شده است که موسیقی ایرانی را با سیاست ضد ایرانی مسموم می کند. گواه این واقعیت، نزدیکان او و سرنوشت هنرمندانی است که به نزدیکان ابی و ابی نزدیک شده اند.

ابی در سال های اخیر نشان داده که آبروی هنرمندان را می بوسد و آنها را به وادی پوچ و مبتذل و ضد ایرانی می کشاند.

حالا به ما حق بده نگران گذاشتن یک عکس ساده باشیم، رفتن ابی به کنسرت همایون شجریان زنگ خطر است، در واقع جایگاه همایون شجریان آنقدر بالاست که کوچکترین خطرها را هم باید شنید، باید حسادت کنند. مقام والای همایون:

آنهایی که مرده اند شاید، اما این یهودیان / هرگز روح های مسیحایی را درک نخواهند کرد

“هادی مومنی”

البته درایت و پختگی همایون شجریان خیال همه دوستداران موسیقی را بسیار راحت خواهد کرد. و همه ما بر این باوریم که همایون هرگز در دام سیستم های ضد ایران نخواهد افتاد. که همایون جایگاه رفیع خود را در فرهنگ و هنر این سرزمین می داند و از آن مراقبت خواهد کرد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا