اخبار روز

واکنش بورس به تنش های منطقه/ شاخص منفی شد

به گزارش بازتاب آنلاین، بازار سهام طی چند روز گذشته افت پی در پی را تجربه کرده است به طوری که بورس به طور مستمر در قرمزی قرار دارد.
شهاب خدابخشیان با اشاره به اینکه بورس بازتابی از اقتصاد واقعی کشور است، گفت: افت بورس در چند روز کاری اخیر ناشی از ریسک سیستماتیک ناشی از رویدادهای سیاسی است.

چرا بازار سهام در گذشته سقوط کرده است؟

ایسنا به نقل از وی با بیان اینکه افت های قبل از این مدت به دلیل کاهش قابل توجه حاشیه و کیفیت سود صنایع بزرگی مانند فولاد، پالایش و پتروشیمی بوده است، یادآور شد: این شرکت ها به دلیل برخی عوامل از جمله دوری از دلار نیما بوده است. به دلیل افزایش رایگان و نامنظم هزینه های انرژی و نرخ خوراک، حاشیه سود را کاهش داد.
خدابخشیان صنعت پتروشیمی و فلزات را که ایران در آن مزیت دارد را صنعتی موجه در دنیا با حاشیه سود مشخص دانست و افزود: با در نظر گرفتن عوامل مربوط به قیمت گذاری دستوری در مدیریت اقتصادی، تورم، افزایش مالیات و لغو برخی از معافیت های مالیاتی و … صنایع مهم کشور متضرر شدند و حاشیه سود آنها کاهش یافت و گزارش های فصلی به ویژه در زمستان سال گذشته حاکی از اتخاذ تصمیمات اشتباه در این زمینه بود.
این کارشناس بورس با اشاره به اینکه قطع برق صنایع که برای جلوگیری از فشار بر خانوارها انجام شد، شرکت های بورسی را نیز با مشکل مواجه کرد، افزود: اگر این قطعی برق هم برای صنایع و هم برای خانوارها انجام می شد، این صنعت آسیب زیادی می دید. . آنها نتوانستند
به گفته وی، تعطیلی های ناشی از کمبود گرما و برق، صنایع را مجبور به کاهش نیروی کار کرده است و در بلندمدت، خانوارها قربانی اصلی این معضل خواهند بود.
خدابخشیان با تاکید بر اینکه به دلیل عدم تصمیم گیری سخت در بحران اقتصادی و بورس، اگر سرمایه گذاری قبل از این مدت سهام فروخته بود مشکلی وجود نداشت، یادآور شد: در شرایط فعلی اگر سهامدار بتواند خود را تناسب اندام کند. و رشد سهام: اگر این دوره بگذرد و اتفاق سیستماتیک مهمی رخ ندهد، بورس می تواند در میان مدت بازده خوبی داشته باشد زیرا در حال حاضر با توجه به افت بازار سهام، محدوده قیمتی جذابی برای بسیاری از شرکت ها از جمله وجود دارد. ما شرکت های کوچک بورسی هستیم.

223228

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا