اخبار روز

وام 700 میلیون تومانی دولت برای یارانه بگیران

مدیرعامل صندوق ملی مسکن با اعلام پیشنهاد افزایش وام نهضت ملی مسکن به 700 میلیون تومان گفت: سازمان امور مالیاتی 8 درصد از 16 هزار و 500 میلیارد تومان درآمد مالیاتی سهم صندوق را پرداخت کرده است.

محمدرضا مهدیار اسماعیلی از احیای 400 وجوه نهضت ملی مسکن خبر داد و اظهار داشت: 234 وجوه توسط مردم واریز شده و 137 صندوق نیز مربوط به تسهیلات بانکی بوده است. مابقی مبلغ توسط صندوق ملی مسکن و سایر ادارات وزارت راه و شهرسازی تامین شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 2 میلیون و 183 هزار نفر برای اخذ وام به بانک ها معرفی شده اند، افزود: از این تعداد 784 هزار نفر قرارداد وام امضا کرده اند، 959 هزار نفر در نوبت هستند و 440 هزار نفر نیز ایرادات پرونده دارند.

وی با یادآوری اینکه 74 هزار و 658 واحد برای جوانان جمعیت تخصیص داده شده است، افزود: وام ویژه 300 و 400 میلیون تومانی برای دهک اول تا چهارم پرداخت می شود و در سال جدید نرخ تورم نیز به این رقم اضافه می شود. وام .

مدیرعامل صندوق ملی مسکن در ادامه بیان کرد: امروز قسمت اول مربوط به بعثه بعثه مقام معظم رهبری 10 هزار و 195 میلیارد ریال دریافت شد. کل مبلغ مربوط به تسویه حدود 100 هزار میلیارد تومان است و بستگی به نحوه پرداخت آن از سوی بانک مرکزی به صندوق دارد.

اسماعیلی در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر میزان جریمه مالیاتی بانک های متخلف در پرداخت تسهیلات، اظهار داشت: بحث های مربوط به تامین بخشی از منابع مالی صندوق از محل مالیات عموما به دو صورت دیده می شد. یکی در قانون بودجه سال گذشته باید 17 فقره از محل اخذ مالیات به صندوق واریز می شد. بر اساس آخرین گزارش سازمان امور مالیاتی، 16 هزار و 500 میلیارد تومان در این محل جمع آوری شد و درآمدهای صندوق ملی مسکن بالغ بر 8 هزار میلیارد تومان بود.

وی ادامه داد: در مورد دوم جریمه بانک ها امروز به حدود 250 همات رسیده و با وجود صدور مدارک شناسایی تاکنون هیچ وجهی از این ارگان دریافت نکرده ایم.

وی همچنین از پیشنهاد افزایش وام نهضت ملی مسکن به 700 میلیون تومان خبر داد و افزود: افزایش احتمالی وام نهضت ملی مسکن منوط به تصویب شورای عالی مسکن است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا