اخبار روز

وام 20 میلیونی؛ هدیه روز پدر از طرف دولت به مستمری بگیران کمیته امداد

دولت به منظور کمک به اقشار نیازمند و کم درآمد، حقوق و ودیعه های مختلفی را به مستمری بگیران کمیته امداد پرداخت می کند. این سپرده به صورت ماهانه به حساب مستمری بگیران کمیته امداد واریز می شود. خبر جدید و داغ دولت از سپرده جدید میلیونی کمیته کمک به بازنشستگان در ادامه با هم می خوانیم.

خبر خوش برای مستمری بگیران هیئت امداد و بهزیستی

دولت سیزدهم در دو سال گذشته برنامه هایی را با هدف کاهش فقر و تامین عدالت در میان فقرا اجرا کرده است. یکی یکی از اهداف این برنامه ها هدفمندی یارانه ها و رفع نیازهای ضروری گروه هدف اعم از مددجویان بهزیستی، کمیته امداد و اقشار کم درآمد بود. دولت به تدریج برنامه امنیت غذایی و خدمات اساسی کالابرگ را برای این گروه ها اجرا کرد.

شورای اسلامی سال گذشته علاوه بر حمایت از برنامه های دولت، افزایش 40 درصدی مستمری مشمولان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد را تصویب کرد. دولت به منظور تامین وجوه لازم جهت واریز به حساب مشتریان در دو مرحله شش ماهه اول سال 1402 افزایش 40 درصدی را اعمال کرد. در نیمه اول امسال 20 درصد افزایش مستمری و در نیمه دوم سال مابقی افزایش نسبت به فاز قبل اجرا شد.

در لایحه بودجه 1403 که به تصویب شورای اسلامی رسید، افزایش 30 و 60 درصدی مستمری بازنشستگان برای سال آینده پیش بینی شده است.

شرایط ضمانت وام خوداشتغالی مستمری بگیران کمیته امداد

وام تا سقف 20 میلیون با اخذ ضامن معتبر و ارائه گواهی کسر اقساط به شرط احراز تمکن مالی متقاضی برای بازپرداخت مطالبات بانک قابل پرداخت است. برای سرمایه گذاری های بالای 20 تا 40 میلیون تومان ضامن معتبر الزامی است یکی باید گواهی مبنی بر کسر اقساط داشته باشد.

تسهیلات بیش از 40 میلیون تومان به شرط تامین امنیت ملک پرداخت می شود. برای متقاضی سفته صادر می شود و باید ضامن معتبر به مبلغ 120 درصد سرمایه و هزینه تسهیلات با ظهرنویسی ارائه کند. هرکس اقساط را پرداخت نکند جریمه خواهد شد و اقساط معوقه را با سود ۱۲ درصد پرداخت خواهد کرد. نکته پایانی اینکه برای دریافت مزایای طرح اشتغال زایی باید یک حساب پس انداز با حداقل موجودی 100 هزار تومان در بانک افتتاح کنید. پس از این مرحله متقاضیان به سیستم بانکی کشور معرفی می شوند.

نحوه پرداخت وام خوداشتغالی به بازنشستگان کمیته امداد

راهنمای اخذ وام بانکی در قسمت مشاوره سامانه 111 موجود است. همچنین راهنمای متقاضیان کار، راهنمای متقاضیان دارو و درمان و راهنمای متقاضیان مسکن نیز وجود دارد. برای افراد جویای کار در یک صفحه به تفصیل انواع موسسات را توضیح داده اند و نحوه عملکرد صندوق کارآفرینی امید به عنوان حامی کسب و کارهای خرد و کوچک و در قالب پروژه هایی مانند موسسات مشاغل خانگی را نوشته اند. تسهیلات برای افراد خوداشتغال، تسهیلات اشتغال زایی برای کارفرمایان زیر 10 نفر. تسهیلات اشتغالزایی روستایی و اشتغال نخبگان در اختیار متقاضیان قرار می گیرد. تعدادی لینک برای اهداف اطلاعاتی ارائه شده است. توصیه می کنیم کسانی که حوصله رسیدگی به جزئیات را ندارند مستقیماً به بخش راهنمای امکانات پذیرش مراجعه کنند.

وام 100 میلیونی خوداشتغالی کلید واژه دیگری در این موضوع است. تمام جاده ها در نهایت به یک کلمه منتهی می شوند. ایجاد قرض‌الحسنه طرح‌های اشتغال‌زایی که در حال حاضر با مبالغ دو رقمی 50 و 100 میلیون تومانی قابل پرداخت است، اما پلکانی حتی به دوران دولت حسن روحانی برمی‌گردد. موسسات خوداشتغالی به صورت انفرادی تا سقف 50 میلیون تومان در قالب طرح مشاغل خانگی و تا سقف 100 میلیون تومان در قالب طرح کارفرما (حداکثر پنج نفر) قابل پرداخت هستند. حداکثر مدت بازپرداخت 60 ماه است و خبر خوب این است که سود وام با کارمزد چهار درصد محاسبه می شود.

اولین قدم برای دریافت وام، ارائه توصیه نامه است یکی این چهار نهاد عبارتند از کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی، بنیاد شهید و امور آسیب دیدگان یا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی. توصیه نامه صادره از بنیاد شهید و امور ایثارگران باید ضمیمه مجوز صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران باشد و توصیه نامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فقط برای اعطای مشاغل خانگی است. امکانات

موسسات ایثارگران بابت تهیه ماشین کار دستمزد می گیرند و ملاک خرید خودرو وسایل نقلیه عمومی است که ابتدا باید مدارک کار تهیه شود. نیازی به اخذ مدارک و ارائه پیش فاکتور در موسسات مشاغل خانگی نیست.

واگذاری 180 هزار واحد مسکونی به مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی

رئیس انجمن بهزیستی کشور گفت: انجمن بهزیستی بیش از 180 هزار واحد مسکونی ساخته و در اختیار جامعه هدف قرار داده است.

علی محمد قدری در جلسه کمیته فنی کمیسیون مسکن و ساختمان هیات عامل دولت برای تصویب نامه تامین مسکن معلولان و مشمولان سازمان بهزیستی کشور گفت: امیدواریم اقدامات انجام شده انجام شود. اجرا خواهد شد، ساده سازی و به روز رسانی مفاهیم مشارکت برای بهبود دید جامعه هدف و افراد دارای معلولیت تحت پوشش موسسه خیریه.

وی تصریح کرد: مسکن و اشتغال اجتماعی حوزه مهمی است که به دنبال بهبود اجتماعی است و در این حوزه باید از ظرفیت مشارکت و خرد جمعی بهره برد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه موضوع مسکن یکی از مهمترین نمادها در حوزه توانمندسازی است، گفت: اگر مردم بتوانند با کمک دولت مسکن خود را تامین کنند، قطعا خوب خواهند شد. “.

قدری در خاتمه گفت: امیدواریم در راستای بیان داستان پیشرفت بر اساس سیاست ها و اسناد سطح بالاتر ابلاغی مقام معظم رهبری بتوانیم با کمک استعدادهای کاری به یک تمهید تخصصی برای روان سازی این خدمت برسیم. .

بنیامین شکوفر دبیر کمیسیون مسکن و ساختمان شورای دولت نیز با اشاره به اهمیت این جلسه افزود: توجه به موضوع معلولان و مشکلات معیشتی آنان بر اساس سخنان معصومین و بزرگان. توفیق بزرگی که خداوند به شما داده است و امیدواریم بتوانیم جلو برویم. در این جلسه مصوبه تامین مسکن معلولان و مشمولان سازمان بهزیستی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای منطقه برای بررسی مشکلات مربوط به گروه هدف در این سازمان حضور یافت. سازمان بهزیستی

کمیته فنی کمیسیون مسکن و ساختمان هیأت اجرایی برای تصویب نامه تأمین مسکن معلولان و مشمولان بهزیستی کشور با حضور بنیامین شکوفر دبیر این کمیسیون و علی محمد. قدری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور و سایر اعضا. این کمیسیون برگزار شد. 2 میلیون و 900 هزار خانوار از خدمات اجتماعی بهره مند می شوند که بر اساس نظارت ها این رقم به 7 میلیون و 500 هزار نفر می رسد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا