اخبار روز

وام 150 میلیونی با کارمزد 4 درصد

وام چهار میلیارد تومانی خوداشتغالی بانک مسکن به کارفرمایانی که قصد راه اندازی کسب و کار جدید را دارند پرداخت می شود. حداکثر سقف این وام مشاغل خانگی 150 میلیون تومان است

به گزارش تجارت نیوز، وام خوداشتغالی و مشاغل خانگی بانک مسکن از نوع قرض الحسنه است که با کارمزد چهار درصد به مشتریان ارائه می شود. متقاضیان می توانند به صورت انفرادی ۱۵۰ میلیون تومان وام برای راه اندازی یا توسعه کسب و کار خود دریافت کنند. در طرح کارفرما، کارفرما می تواند چهار میلیارد تومان وام برای راه اندازی شرکت هایی با حداقل ۴۰ کارمند دریافت کند.

شرایط اخذ وام خوداشتغالی از بانک مسکن

مشمولان این طرح کسانی هستند که دارای معرفی نامه از کمیته امداد، موسسه خیریه، بنیاد شهید و یا سازمان امور ایثارگران هستند. وام گیرنده قبل از ثبت نام برای دریافت وام خوداشتغالی باید حداقل 100 هزار تومان به حساب خود واریز کند. مدت بازپرداخت این تسهیلات به ترتیب 60 و 84 ماه است. ضمناً وام گیرنده نباید به بانک بدهی داشته باشد و چک نقدی نداشته باشد.

برای اخذ طرح خوداشتغالی چه تضمینی لازم است؟

ضمانت بازپرداخت اقساط طرح خوداشتغالی بانک مسکن بسته به مبلغ دریافتی ممکن است متفاوت باشد. در صورتی که وام گیرنده به صورت انفرادی وام ۱۵۰ میلیون تومانی دریافت کند، باید سفته ای با ضمانت دو ضامن معتبر و گواهی کسر اقساط به شعبه مورد نظر ارائه کند.

اما در صورتی که وام دریافتی بیش از 150 میلیون تومان و تا سقف 300 میلیون تومان باشد، وام گیرنده باید سفته با ضمانت دو ضامن معتبر و دو گواهی کسر اقساط ارائه کند.

حال اگر وام گیرنده موفق به اخذ بیش از 300 میلیون تومان تسهیلات شود، تنها با ارائه وثیقه نوع اول اعم از نقدی و مستغلات می تواند این تسهیلات را دریافت کند.

شرایط بازپرداخت وام 4 میلیارد تومانی خوداشتغالی بانک مسکن

نرخ سود یا کارمزد ثبت نام فردی و جمعی چهار درصد است. با این حال، مدت بازپرداخت و سقف اعتبار بسته به تعداد ثبت نام کنندگان متفاوت است.

با احتساب یک فقره وام و سقف 150 میلیون تومانی برای آن و بازپرداخت 84 ماهه، وام گیرنده باید در هر قسط دو میلیون و 50 هزار تومان بپردازد.

اما در صورتی که فرآیند ثبت نام موسسات خوداشتغالی به صورت جمعی و تا سقف 40 نفر باشد، با احتساب سقف چهار میلیارد تومانی وام و مدت پرداخت اقساط 60 ماهه، وام گیرندگان باید مبلغ 73 میلیون و 666 هزار به بانک مسکن پرداخت کنند. تومان اقساط ماهانه بانک مسکن.

علاوه بر کارمزد چهار درصد، متقاضی باید 100 هزار تومان نیز بابت هزینه درخواست به بانک مسکن پرداخت کند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا