وام مسکن روستایی هنوز پرداخت نشده است! / علت چیست؟

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، عطاء‌الله زمانی مظفرآبادی مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران، گفت: بازسازی مسکن روستایی یکی از حوزه‌های فعالیتی بنیاد مسکن است، بنیاد مسکن استان تهران ۳ هزار و ۸۰۰ سهمیه پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان با نرخ سود ۵ درصدد اردو تشکیل پرونده و پیگیری تا حصول نتیجه بر عهده ماست اما بانک‌ها چندین ماه است پرداخت تسهیلات نداشته‌اند.

وی با یادآوری اینکه ۵۳۰ روستای با بیش از ۲۰ خانوار استان تهران طرح هادی دارند، افزود: این طرح هر ۱۰ سال یک‌بار نیازمند بازنگری است یعنی هر سال باید ۵۳ طرح بازنگری شود. طرح‌هایی از سنوات قبل باقی مانده بود که سال گذشته حدود ۸۰ طرح بازنگری شد و امسال هم با بازنگری ۸۰ طرح تمامی طرح‌ها بازنگری شده و به اتمام می‌رسند.

زمانی مظفرآبادی با اعلام این‌که تاکنون ۷۶ هزار جلد سند مالکیت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار صادر شده است، گفت: همچنین ۱۶ هزار جلد سند مالکیت در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر صادر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران از امکان ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و درباره شرایط دریافت تسهیلات ساخت مسکن روستایی اظهار کرد: امسال در استان تهران ۴۰۰۰ فقره تسهیلات ۳۵۰ میلیونی به مردم پرداخت می‌شود. تاکنون ۲۹۳۳ هزار پرونده تشکیل و برای عقد قرارداد بانکی به بانک‌ها معرفی شده‌اند و از این تعداد معرفی شده به بانک‌ها حدود ۷۶۸ واحد جذب تسهیلات داشته‌اند و ۱۰۰ پرونده از سهمیه استان تهران باقی مانده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما