اخبار روز

وام صفر تا صد خودرو شرایط و مبالغ وام خودرو از بانک ها دریافت وام 300 میلیونی با سود 4 درصد

وام خودرو برای گرفتن تسهیلات خودرو توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. مدارک و شرایط وام خودرو برای همه جای سوال دارد. با توجه به شرایط وام خودرو این امر لحاظ شده است. این تسهیلات در ماه های مختلف بازپرداخت می شود که در ادامه به آن پرداخته ایم. برای جزئیات بیشتر، اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظر خود را با ما در میان بگذارید.

الزامات لازم برای وام خودرو 1402

شرایط اخذ وام خودرو در سال 1402 توسط بانک ها و موسسات مالی و اعتباری تعیین می شود. با این حال، شرایط چارچوبی وجود دارد که عموماً همه بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری برای ارائه تسهیلات لازم می‌دانند. اگر قصد خرید خودرو را دارید و می خواهید به سیستم یکپارچه خودرو دسترسی داشته باشید، ممکن است برای پوشش مبلغ مورد نیاز به وام خودرو نیاز داشته باشید.

شرایط وام خودرو

1. کلیه اشخاص حقیقی 18 سال به بالا می توانند در سامانه ثبت نام کنند.

2. فرد متقاضی وام خودرو نباید دارای سابقه چک نقدی یا اقساط معوق در سیستم بانکی کشور باشد.

3. برای دریافت وام خرید خودرو باید یک یا دو ضامن معتبر و همچنین کلیه مدارک شناسایی مانند گواهی کسر حقوق و یا چک کارمندی به بانک هدف ارائه شود. این اسناد و تعداد ضامن ها ممکن است بسته به ارائه دهنده و مبلغ اصلی وام متفاوت باشد.

4. پرداخت اقساط سالیانه حداکثر تا سه سال به مدت 36 ماه با سود 18 درصد.

5. تسهیلات خرید خودرو فقط به افرادی تعلق می گیرد که قصد خرید خودرو داخلی را دارند.

وام خودرو

1403 وام خودرو، اعطای بانک و مبلغ تسهیلات

با توجه به نرخ تورم بالا در کشور ما، وام اقساطی و یا خرید با استفاده از تسهیلات مختلف از محبوبیت بالایی برخوردار است. وام خودرو یکی از جمله تسهیلاتی است که معمولا متقاضیان زیادی دارد و توسط بانک های مختلف نیز ارائه می شود. در زیر می توانید شرایط اختصاصی اخذ این نوع تسهیلات را در هر بانک بررسی و مطالعه کنید. برای مقایسه بهتر در پایان مبلغ، نرخ سود و نحوه بازپرداخت این تسهیلات به صورت جدولی به اطلاع شما خواهد رسید.

بانک سامان

بانک تجارت

بانک رفاه

بانک ملی

نیمکت رسالت

بانک مسکن

بانک شهر

مدارک مورد نیاز برای درخواست تسهیلات

مدارک مورد نیاز برای هر نوع موسسه به شرح زیر است:

– سندی مانند تعهدنامه برای خرید خودرو

– تصاویر شناسنامه و شناسنامه متقاضی

– مدارک کاری برای تعیین درآمد مالی متقاضی

– عکس شناسنامه و کارت ملی اسپانسر

مدارک درخواستی معتبر با سربرگ و شماره و تاریخ برای تعیین درآمد مالی متقاضی

– عکس شناسنامه و کارت ملی اسپانسر

– اسناد کاری ضامن

تفاوت وام بانکی با سایر تسهیلات ارائه شده توسط شرکت لیزینگ خودرو

شرایط دریافت وام خودرو از بانک های مختلف بسته به شرکت لیزینگ و سازنده خودرو متفاوت است. به عنوان مثال مراحل اخذ وام از شرکت های خودروسازی و لیزینگ به این صورت است که خودروی شما تا پایان پرداخت وام در رهن شرکت خودروسازی یا شرکت فروش خودرو باقی می ماند. در بانک های دولتی و خصوصی این گونه نیست و پس از پرداخت تعدادی اقساط تعیین شده توسط بانک، وام گیرنده می تواند اقدام به بازیابی سند خودرو کند.

در واقع وثیقه خودرو مهم ترین تفاوت بانک ها با شرکت های لیزینگ برای دریافت وام است. در صورتی که فرد متقاضی وام خودرو قصد وام گرفتن از بانک های دولتی را داشته باشد، تنها پس از انقضای مدت تعیین شده می تواند این کار را انجام دهد، پس از ارائه مدارک لازم، خود بانک ها نیز در چارچوب قوانین خود شرط می کنند که وام بگیرد خودرو پس از انقضای مهلت مشخص می تواند به فروش برسد. در این صورت پس از فروش سند خودرو اقساطی، خریدار که مالک جدید خودرو نامیده می شود، موظف به پرداخت اقساط باقی مانده یا پرداخت نشده است.

بانک های ارائه دهنده وام خودرو 1403 و مبلغ تسهیلات

با توجه به نرخ تورم بالا در کشور ما، وام اقساطی و یا خرید با استفاده از تسهیلات مختلف از محبوبیت بالایی برخوردار است. وام خودرو یکی از جمله تسهیلاتی است که معمولا متقاضیان زیادی دارد و توسط بانک های مختلف نیز ارائه می شود. در زیر می توانید شرایط اختصاصی اخذ این نوع تسهیلات را در هر بانک بررسی و مطالعه کنید. برای مقایسه بهتر در پایان مبلغ، نرخ سود و نحوه بازپرداخت این تسهیلات به صورت جدولی به اطلاع شما خواهد رسید.

بانک سامان

اگر قصد خرید فوری خودرو را دارید، بانک سامان گزینه مناسبی برای شماست. زیرا برای دریافت این وام نیازی به پرداخت پیش پرداخت نیست. این وام خودرو نیز دارای شرایط خوب و سود کم است. طبق آخرین اطلاعات ما مبلغ وام 80 درصد قیمت خودرو و تا سقف 100 میلیون است. بسته به تمایل مشتری، بازپرداخت نیز می تواند تا 6 سال توافق شود. برای دریافت این وام باید ضمانت نامه ای در قالب ضمانت نامه، ضمانت نامه بانکی یا وام ارائه دهید.

بانک تجارت

برای خرید خودرو می توانید از تسهیلات خرد بانک تجارت استفاده کنید. حداکثر مبلغ این تسهیلات 140 میلیون تومان است و برای استفاده از آن داشتن حساب جاری یا وام قرض الحسنه نزد این بانک الزامی است. برای دریافت این وام علاوه بر مدارک کلی ذکر شده در ابتدا، مدارک کار معتبر با سربرگ، شماره و تاریخ نیز مورد نیاز است.

بانک رفاه

با استفاده از تسهیلات طرح کرامت می توانید از بانک رفاه وام خرید خودرو دریافت کنید. کارمندان، مستمری بگیران و بازنشستگانی که حقوق خود را از بانک رفاه دریافت می کنند می توانند از این فرصت استفاده کنند. حداکثر مبلغ این وام 100 میلیون است و باید در 48 ماه با سود 18 درصد بازپرداخت شود.

بانک ملی

بانک ملی در حال حاضر هیچ وامی تحت عنوان وام خرید خودرو اعطا نمی کند. اما برای این منظور می توانید از طرح دوستانه بانک ملی استفاده کنید. حداکثر مبلغ وام 300 میلیون است، اما برای دریافت آن نیاز به سرمایه گذاری دارید. برای این منظور می توانید برای بهره مندی از این وام، با واریز 6 میلیاردی یکباره یا 476 میلیون در سال به حساب بانک ملی خود واریز کنید.

نیمکت رسالت

در بانک رسالت تسهیلاتی به نام وام خودرو وجود ندارد. اما برای این منظور می توانید تا سقف 300 میلیون از این موسسه وام بگیرید. این تسهیلات فقط 2% نرخ سود سالانه دارند. با این حال، برای دریافت آن باید حداقل یک سپرده سه ماهه پرداخت کنید. مدت بازپرداخت این وام بستگی به نسبت مبلغ دریافتی به مبلغ سپرده و همچنین مدت سپرده گذاری دارد. به عنوان مثال، اگر 100% سپرده خود را وام بگیرید، 12 ماه فرصت دارید تا آن را پس دهید. از طرفی اگر مبلغ تسهیلات 20 درصد سپرده باشد، این مدت به 60 درصد افزایش می یابد. ضمناً مدت پرداخت اقساط به ازای هر ماه پرداخت اضافی 2 ماه تمدید می شود.

وام مهر ایران

در بانک های قرض الحسنه شرط اول اخذ تسهیلات سرمایه گذاری است. در عوض، می‌توانید وام‌هایی با نرخ بهره ارزان‌تر از این مؤسسات دریافت کنید. وام خودرو از بانک مهر ایران نیز یکی از این نهادهاست. این وام حداکثر با مبلغ 200 میلیون و سود 4 درصد اعطا می شود. البته باید به طور متوسط ​​بین 3 تا 12 ماه پیش پرداخت داشته باشید و ظرف 6 ماه وام را پرداخت کنید. ضمناً یکی از مهم ترین شرایط این بانک، نقد نشدن چک است.

بانک مسکن

برای خرید خودرو نیز می توانید از بانک مسکن کمک بگیرید. حداکثر وام خودرو از این بانک 200 میلیون و با سود 18 درصد به اضافه 3 درصد کارمزد است. وی همچنین 60 ماه فرصت دارد تا این مبلغ را بازپرداخت کند.

بانک شهر

بانک شهر گزینه ای به نام خرید اقساطی ارائه می دهد که از طریق آن می توانید خودرو بخرید. مبلغ وام خودرو برای خودروهای داخلی تا 60 درصد قیمت خودرو و تا سقف 15 میلیون است. همچنین اگر قصد تعویض خودروی دست دوم با خودروی نو داخلی را دارید، می توانید تا سقف 80 درصد ارزش خودرو و تا سقف 20 میلیون یورو وام بگیرید. البته بدیهی است که این مبلغ با توجه به قیمت خودرو چندان منطقی نخواهد بود.












نام بانک یا موسسه مالی حداکثر مبلغ تسهیلات (میلیون تومان) نرخ بهره سالانه دوره بازپرداخت
تجهیزات 100 18% حداکثر 6 سال
کسب و کار 140 18% 36 ماه
رفاه 100 18% 48 ماه
ملی 300 4% 60 ماه
ماموریت 300 2% متغیر
مهر ایران 200 4% 6 ماه
مسکن 200 18% 60 ماه
شهر 20

توجه داشته باشید که مبالغ و شرایط اعلام شده با تعیین 1402 مطابقت دارد. در صورت تغییر و اعلام ارقام جدید، البته مقاله به روز خواهد شد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا