اخبار روز

800 میلیون تومان وام برای ساخت خانه!

به نقل از شمانیو، به گزارش پی ام آپ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی از افزایش مسکن سازندگانی که به صورت صنعتی و با بهره مندی از روش های دانش بنیان اقدام به ساخت واحدهای مسکونی می کنند، خبر داد.

وی در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: با تصویب شورای پول و اعتبار، تعداد تسهیلات ساخت مسکن صنعتی و دانش بنیان 35 درصد افزایش یافت.

به گزارش پی ام آپ، پیش از این برای 12 شهر تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، کرج، اهواز، بندرعباس، بوشهر، قم، ساری و رشت، سقف تاسیسات خانه سازی برای سازندگان حرفه ای که از تکنولوژی روز استفاده می کنند. 600 است هر واحد یک میلیون تومان بود. با توجه به افزایش 35 درصدی سقف تسهیلات، این وام برای 12 شهرستان مذکور به 810 میلیون تومان افزایش می یابد.

با توجه به افزایش وام نهضت ملی مسکن به 550 میلیون تومان برای کل کشور، این احتمال وجود دارد که افزایش 35 درصدی اعلام شده از سوی وزیر راه و شهرسازی نه تنها برای شهرهای مذکور بلکه برای کل کشور باشد.

پیش از این سازندگان غیرحرفه ای با استفاده از فناوری های نوین ساختمانی در پروژه های خود مبلغ 550 میلیون تومان برای ساخت هر واحد مسکونی دریافت می کنند. بر این اساس در شهرهای فوق به سازندگان حرفه ای که از تکنولوژی روز ساختمان استفاده نمی کنند 500 میلیون تومان و بدون ودیعه ساختمانی 450 میلیون تومان به سایر سازندگان پرداخت می شود.

در سایر مراکز استان ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت، سقف تسهیلات برای هر واحد مسکونی به مبلغ 500 میلیون تومان، 450 میلیون تومان، 400 میلیون تومان و 350 میلیون تومان قابل پرداخت است. سازندگان گروه اول در شهرهای زیر 200 هزار نفر سقف تسهیلات در چهار مورد ذکر شده به ترتیب 450 میلیون، 400 میلیون، 350 میلیون و 300 میلیون تومان است.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا