اخبار روز

وام اشتغال ۳۰۰ میلیونی برای مددجویان تحت پوشش/ جزئیات

محسن ایروانی اظهار کرده است که تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی از طریق بانک‌های عامل و اختصاص داده شده به نهادهای حمایتی، در سال ۱۴۰۲ تحت عنوان جزء ۴ تبصره ۱۸ لحاظ شده است. در این راستا، برای سازمان بهزیستی مبلغ ۵۰۰۰ میلیارد تومان مصوب شده است که در مقایسه با سال گذشته با کاهش ۵۰ درصدی همراه است. با پیگیری رئیس سازمان بهزیستی، در جلسه شورای عالی اشتغال کشور، ریاست جمهوری دستور داده است که ۱۵ درصد اعتبارات تبصره ۱۸ (۷۵۰۰ همت) که در اختیار استانداری‌هاست، برای جبران کاهش ۵۰ درصدی تسهیلات در اختیار بهزیستی قرار داده شود.

رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور، افزود که به دلیل عدم عملکرد بانک ملی در تعهدات خود، مجوز پرداخت تسهیلات تا پایان تیرماه به شعب بانکی داده شد تا این بانک به افرادی که سازمان بهزیستی معرفی‌ می‌کند، تسهیلات پرداخت کند. این تسهیلات معادل ۱.۵ میلیارد تومان است و در حال اجرا است.

ایروانی به یادآوری این موضوع پرداخت که در حال حاضر مجموعا ۱۵ هزار میلیارد تومان برای ارائه تسهیلات اشتغالزایی قرض الحسنه با ۴ درصد بهره، به منظور اشتغالزایی جامعه هدف بهزیستی از جمله افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار و بهبودیافتگان از اعتیاد، در اختیار سازمان بهزیستی قرار می‌گیرد.

وی به دیگر منابع و تسهیلاتی اشاره کرد که می‌تواند برای اشتغالزایی مددجویان سازمان بهزیستی مورد استفاده قرار گیرد و افزود: همچنین، سازمان بهزیستی با صندوق کارآفرینی امید نیز قراردادی بسته است. طبق این قرارداد، از طریق وزارت اقتصاد، مبلغی به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان در اختیار سازمان بهزیستی قرار داده می‌شود که به صندوق واریز خواهد شد و تحت عنوان بند الف تبصره ۱۸، به منظور حمایت از مشاغل خانگی و اشتغالزایی، به تسهیلات اضافه خواهد شد.

رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به سؤالی که مطرح شد و در مورد رقم وامی که در سال جاری برای ایجاد اشتغال در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد، توضیح داد: این تصمیم‌گیری در شورای پول و اعتبار بانک مرکزی اتخاذ می‌شود و در اختیار سازمان‌ها نیست. در سال ۱۴۰۲، بانک مرکزی برای مشاغل عادی مبلغی به ارزش ۱۵۰ میلیون تومان و برای ۲۸ رسته شغلی نیازمند به اعتبار بالا، مبلغی به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان را در نظر گرفته است.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا