اخبار روز

واعظی: می دانستیم این یک کار شرعی و عادتی است پزشکیان در ایام انتخابات فقط برای به گوش رساندن سخنان خود به تعدیل و توسعه فشار نیاورید نبود

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، محمود واعظی به تشریح نکاتی که رهبر انقلاب در مراسم اجرای حکم ریاست جمهوری بر آن تاکید کردند پرداخت.

وی در گفتگو با ایرنا این مراسم را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: از نظر کمی و کیفی همه چیز به خوبی سازماندهی شده بود و نکته قابل توجه این بود که دکتر پزشکیان وی در چارچوب اصولی که در مناظره ها و سخنرانی ها مطرح کرده بود، به مطالبات مردم اهمیت زیادی داد و در محضر مقام معظم رهبری و مسئولان کشور بر تعهد و هدف اصلی خود برای کار تاکید کرد. شبانه روز برای خدمت به مردم برای خدمت خالصانه و حل مشکلات.

رئیس دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه سخنان مقام معظم رهبری در این مراسم را بسیار قاطع توصیف کرد و آن را نشانه حمایت همه جانبه و جدی از رئیس جمهور دانست. وی افزود: بیانات معظم له همانگونه که رئیس جمهور مورد حمایت ایشان است، به روسای قوا تاکید کردید که جلسات هماهنگی و همفکری سران قوا بسیار مؤثر بوده و برگزاری منظم آن مطلوب بوده و در مورد مستقلات شفاف سازی کردند. چارچوب هر نیرو

واعظی افزود: توصیه اکید ایشان این بود که همه دست اندرکاران و مسئولان در حل بسیاری از مشکلات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، داخلی و خارجی دولت چهاردهم مشارکت صادقانه داشته باشند سایر نهادها برای حمایت از دولت

وی افزود: مطابق، سی سی سیاست خار هوشمندانه‌ د ز ز یش یش گر گر گر چ صو صو صو م رو حتر حتر وف وف و و و و و و و و و و و و و و و و و و و و و وف و ر ب ب ب یر یر یر بر همکاری منطقه منطقه ا الملیی خواهد بود. به نظر من، این راهبرد عالی، دامنه قدرت و ابتکار وزیر امور خارجه و دولت آینده را گسترش خواهد داد.

معاون و رئیس دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه گفت: نکاتی که رهبر انقلاب به عنوان اولویت در رابطه با آسیا و همسایگان مطرح کردند باید در دستور کار قرار گیرد.
اجتناب ناپذیر است کشورهایی که در شرایط سخت در سطح بین المللی، سازمان ملل و یا دوجانبه با کشور همکاری داشته اند، در سیاست خارجی آینده جایگاه خوب و مساعدی داشته باشند.

واعظی در خصوص تاکید رهبر انقلاب بر تقدم اقتصاد بر فرهنگ و مسائل اجتماعی در شرایط کنونی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی لازم است دولت صرفاً بر حل مشکلات معیشتی و تحول تمرکز کند در زبان عامیانه قابل توجه و نمایان می شود.

وی یادآور شد: دیدگاه ها، افکار و سیاست های دکتر پزشکیان می دانم که آنها به مسیر تحول، توسعه و اعتدال اعتقاد عمیقی دارند و در این مسیر یعنی کاهش نابرابری های اجتماعی، تمرکز بر حل بحران معیشتی عمومی و افزایش رونق اقتصادی گام برمی دارند. در دولت نیستند خیرخواهانه و ملی گرایانه به دولت کمک خواهد کرد تا دولت چهاردهم که مدیون ناکامی های فراوان سه سال سخت اخیر است، موفق باشد. نباید فراموش کرد که موفقیت دولت دکتر پزشکیان موفقیت مردم موفقیت کشور است و این بالاترین وحدت ملی است.

قائم مقام و رئیس دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه در پاسخ به سوالی درباره معرفی گزینه های این حزب برای عضویت در کابینه چهاردهم گفت: باید اعتراف کنم که حزب اعتدال و توسعه برخلاف سایر احزاب و گروه ها. که لیست های طولانی ارائه کرد. لیست محدود و کیفی ارائه شد. در گروه حزب اعتدال و توسعه ابتدا چند شخصیت وظیفه شناس تمایل خود را برای همکاری با دولت چهاردهم اعلام کردند. سپس کمیته ای تشکیل دادیم و شروع به ارسال رزومه کردیم. با علم به اینکه این وظیفه شرعی و همیشگی ما بود که به آقای رئیس جمهور فشار نیاوریم، پیگیری دقیقی صورت نگرفت و بهتر است بگوییم که حزب اعتدال و توسعه در طول انتخابات مقرهای خود را تجهیز و مجدانه حفظ کرد. کشور کار کیفی و مؤثر و این که تلاش‌های بزرگوار برای ایجاد تفکر ناسیونالیستی به طرفداری ختم شد، شایسته حزب و اعضای فهیم آن بود و ما با افتخار از این اصل اخلاقی پیروی کرده و خواهیم کرد.

واعظی تاکید کرد: با افتخار می گویم که اگر ما و دوستانمان در سراسر کشور شایسته اعتدال و توسعه برای آقای دکتر هستیم. پزشکیان ما تلاش خالصانه ای داشته ایم تا مطلقاً و هرگز به دنبال سهام باشیم نبود. به همین دلیل به این نتیجه رسیده‌ایم که در این برهه حساس و با توجه به مشکلات فراوان سه سال اخیر، انتخاب درستی برای حفظ منافع ملی آقای دکتر است. پزشکیان و در صورت پیروزی او، کشور و مردم می توانند سود بهتری ببرند و زندگی راحت تری داشته باشند و کشور به مسیر توسعه و عزت و عزت بازگردد.

وی گفت: مهمترین هدف همین بود و اینکه یکی از اعضای گروه ما در دولت چهاردهم نماینده داشته باشد هدف اصلی است. نبود. بنابراین مطلوب و منطقی بود که همه احزاب و گروه ها افراد شایسته و کارمندانی را به انتخاب خود معرفی کنند و در این زمینه آنها را نیز معرفی کردیم. این کثرت گرایی است که به هماهنگی و توسعه ملی می انجامد.

27211

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا