اخبار روز

واریز 492000 تومان سود سهام عدالت از اولین روز هفته

ولیاله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار کشور، در گفت‌وگویی گفت: در مجامع شرکت‌ها همواره بر پرداخت سود در زمان توافق شده و سررسید تاکید شده است، اما برخی از شرکت‌ها به کارفرمایان بدهکار هستند نتوانسته اند مطالبات خود را دریافت کنند. به همین دلیل است که برای وصول بدهی و پرداخت سود سهام روزانه و مستمر با کارفرمایان در تماس هستیم.

مجید عشقی رئیس سازمان بورس نیز در خصوص پرداخت سود سهام عدالت گفت: امیدواریم اینطور باشد. خرداد تا بتوان سود را جمع آوری کرد و باقی مانده سهام را پرداخت کرد.

به گفته عشقی اکنون باید منتظر ماند تا زمان دقیق این سپرده گذاری توسط شورای عالی بورس مشخص شود. لازم به ذکر است برای دریافت این سپرده نیازی به ورود به سایت نیست که دلیل آن عدم موفقیت هشت شرکت در مرحله دوم سپرده گذاری سود در سال گذشته است.

اگرچه در حال حاضر هیچ خبری از میزان سودی که سهامداران دریافت می کنند منتشر نشده است، اما به نظر می رسد طبق روال سپرده در مرحله دوم که در اسفند ماه 1402 صورت گرفت، صاحبان سبد سهام باید 452 هزار تومان دریافت کنند. 409000 تومان. افراد با پرتفوی 492 هزار تومان 446 هزار تومان، افراد با پرتفوی 532 هزار تومان 482 هزار تومان و سهامداران با پرتفوی یک میلیون تومان 906 هزار تومان دریافت می کنند.

در همین راستا با توجه به عدم واریز این سود، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی اعلام کرد که با شرکت هایی که سود سهام عدالت واریز نکرده اند برخورد قانونی خواهد شد./اقتصاد آنلاین

وضعیت سپرده مرحله سوم سود سهام عدالت

دستیار و مشاور ویژه رئیس سازمان بورس در امور این سازمان درباره وضعیت فعلی مرحله سوم واریز سود و تسویه آنها گفت: سهامداران برای دریافت سود سهام نیازی به مراجعه به مکان خاصی ندارند و سود مرحله سوم در صورت دریافت شرکت ها مانند دوره های قبل به حساب افراد واریز خواهد شد.

سود سهام و 43 میلیون نفر منتظر مرحله دوم!

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار درباره مرحله سوم واریز این سود به حساب سهامداران نیز گفت: در صورتی که این شرکت ها موفق به واریز سود سهام نشوند، سازمان بورس قطعا طبق ضوابط آنها اقدام خواهد کرد. مقررات، وظایف و اختیارات. در نهایت سازمان بورس اصرار دارد که مابقی سود سهام عدالت بین سهامداران تقسیم شود.

همچنین در پایان هفته سوم اردیبهشت ماه در این ماه، 9 ناشر «G. مدیریت سرمایه ساب کاشوری، شرکت صنایع جوشکاب یزد، قند بیستون، سرمایه گذاری ساختمانی نظام مهندسی ایران، شرکت مهندسی ماشین آلات اراک، ساخت و ساز راه آهن و تاسیسات، بیمه اتکایی ایرانیان، کابل البرز، بیمه اتکایی سامان، سود جاری 484 هزار و 812 میلیارد سهامدار که 14 میلیارد 482 میلیون تومان توسط صمت و از طریق سامانه سجام واریز شد.

اطلاعیه مهم سامانه سجام

در این مدت دو شرکت داروسازی ابورهان و بیمه اتکایی امین (عمومی) سود سهام و حق اشتراک سالانه 24 هزار و 700 سهامدار شامل 45 میلیارد و 638 میلیون تومان را از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام هاو) واریز کرده اند.

اطلاعات منتشر شده از سوی سپرده گذاری مرکزی تسویه اوراق بهادار و وجوه از جزئیات پرداخت سود سال 1402 نشان می دهد که در سال گذشته 115 هزار و 179 میلیارد و 413 میلیون و 969 هزار تومان سود جاری، حق تقدم و حق تقدم سهامداران از طریق سجام پرداخت شده است. سیستم سپرده شد

در سال 1402 تعداد 602 ناشر به ارزش 109.39 میلیارد و 524.804.000 تومان، سود جاری 55.957.355.000 سهامدار و 253 ناشر به ارزش 6.139 میلیارد و 889.156.000 تومان به حساب سهامداران واریز شده است.

سهام عدالت متوفی

به این افراد سود سهام تعلق نمی گیرد

شرکت های سرمایه گذاری تا میزان سود از مرحله اول پرداخت می کنند آذر شما پرداخت کرده اید اما سود مرحله دوم هنوز به طور کامل دریافت نشده است اسفند در ماه جمع آوری وجوه، سود سهام مرحله دوم پرداخت خواهد شد.

وی در خصوص حقوق صاحبان سهام متوفی گفت: وراث باید مدارک لازم را از طریق بانک ها و کارگزاری های منتخب ارائه کنند.

خاندوزی در خصوص میزان تسهیلات پرداختی در تبصره 18 گفت: تبصره 18 که در واقع تسهیلات اشتغال و تولید با نرخ ترجیحی است. یکی این یکی از رویدادهای مثبتی است که منجر به اعطای تسهیلات ترجیحی به کارآفرینان شد. در سال 1401 از اضافه شدن 19 حمت وجوه دولتی، بیش از 43 حمت وام با وجوه بانکی پرداخت شد. در سال 1402 تقریباً 40 همات منبع در نظر گرفته شد که نرخ بهره آن نصف نرخ معمولی بود. تیر در سال آینده 40 واحد تسهیلات تکمیل و توسط نهادهای ذیربط نظارت می شود تا پولی هدر نرود.

وی در خصوص تأخیر در صدور مجوزها گفت: برخی از دستگاه ها درخواست های خود را با تأخیر ارائه می کنند که موجب شده صدور مجوزها از سوی پرتال ملی با توجه به امکانات قانونی بیش از آنچه باید طول بکشد درخواست‌های آن‌ها مستقیماً از طریق پورتال مجوز ملی از این هفته به تاخیر افتاده است.

وزیر اقتصاد در پاسخ به سوالی درباره لایحه اصلاحات سیاسی اصل 44، گفت: با توجه به اینکه چندین سال از تصویب این قانون می گذرد و دارای نواقص جدی است، این لایحه به کمیسیون اقتصادی دولت تقدیم شده است نظرات نهادها جویا شده و امیدواریم به دولت ارائه شود

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا