اخبار روز

واریز 35 میلیون تومان از شب گذشته به حساب این دسته از مستمری بگیران برای پرداخت وام بازنشستگان

وام برای بازنشستگان | معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری از واریز وام ازدواج فرزندان بازنشسته این صندوق برای ۴۴ هزار متقاضی واجد شرایط خبر داد.

صندوق بازنشستگی کشوری جعفر امیرآبادی زاده افزود: 35 میلیون تومان تسهیلات برای ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری برای 44 هزار نفر از حدود 62 هزار متقاضی واجد شرایط در تیر در غروب یکشنبه سیزدهم در ماه 1402 ثبت شده است خرداد 1403 به حساب قانونی آنها واریز شد.

به گفته وی، پس از ثبت نام متقاضیان دریافت وام ازدواج کودکان از مستمری بگیران و بررسی مدارک ارسالی و تایید آن، به 44 هزار متقاضی به مبلغ 35 میلیون تومان با کارمزد سالانه 4 درصد تسهیلات اعطا شد.

امیرآبادی زاده تاکید کرد: اجرای تسهیلات اجتماعی و پرداخت کمک های مالی بخشی از سیاست های صندوق بازنشستگی کشوری تحت عنوان «خدمت ادامه دارد» است که بر این اساس تلاش می کنیم تا مزایای مورد نیاز مستمری بگیران را به طور مستمر اجرا و ارائه کنیم. در قالب های مختلف.» به این عزیزان.

وی یادآور شد: واریز این تسهیلات برای مابقی متقاضیان پس از احراز و احراز شرایط در تیرماه 1403 انجام می شود./ایرنا

ثبت نام وام مستمری بگیران 1403 / شرایط اخذ وام 100 میلیون تومانی

وام مستمری بگیر به مستمری بگیر اجازه می دهد که مستقیماً از کارخانه خرید کند و سپس کالای خریداری شده را در خانه دریافت کند.

به گزارش سایت طلا، وام مستمری بگیر کشوری این امکان را به مستمری بگیران می دهد که مستقیماً از کارخانه خرید کرده و سپس کالاهای خریداری شده را در منزل جمع آوری کند.

وام مستمری بگیر به مستمری بگیر اجازه می دهد که مستقیماً از کارخانه خرید کند و سپس کالای خریداری شده را در خانه دریافت کند. اعتبار خرید کالا برای بازنشستگان کشوری بین 30 تا 50 میلیون تومان است.

وام مستمری بگیر به مستمری بگیر اجازه می دهد که مستقیماً از کارخانه خرید کند و سپس کالای خریداری شده را در خانه دریافت کند. اعتبار خرید کالا برای بازنشستگان کشوری بین 30 تا 50 میلیون تومان است. با بازپرداخت 60 ماهه و 10 درصد سود. یعنی هر مستمری بگیر برای دریافت این وام باید ماهیانه حدود 910 هزار تومان بپردازد. مزیت این وام پرداخت دو درصد بهای تمام شده کالا است چرا که 98 درصد بهای تمام شده قرض است.

صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی به ترتیب به یک میلیون و 700 هزار نفر و 3 میلیون و 800 هزار مستمری بگیر برای تامین بخشی از نیازهای آنها وام های مختلف اعطا کرده اند.

صندوق بازنشستگی کشوری برای حمایت از بازنشستگانی که بیمه می کند همه چیز را از وام ازدواج گرفته تا وام ضروری تا وام های پنج ساله اجرا کرده است. سازمان تامین اجتماعی که بزرگترین صندوق بیمه محسوب می شود و با بدهی هنگفتی دست و پنجه نرم می کند، مبلغ آخرین وام خود را به 30 میلیون تومان رساند. مبالغی که با توجه به تورم موجود در اقتصاد ایران به دل بازنشستگان نمی آید.

چه کسی می تواند پرداخت وام را به تعویق بیندازد؟

همانطور که در سایت صندوق بازنشستگی کشوری آمده است، انواع مختلفی از وام برای بازنشستگان کشوری وجود دارد. از وام ازدواج، وام پایه و همپاد گرفته تا وام های پنج ساله اخیر. البته وام بازنشستگان کشوری به اینها محدود نمی شود. یک میلیون و 700 هزار مستمری بگیر تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری هستند که امسال دولت حدود 256 هزار میلیارد تومان برای حمایت از آنها واریز کرده است. در زیر به طور مختصر با انواع فرصت های مالی صندوق بازنشستگی کشوری آشنا می شویم.

وام ازدواج مستمری بگیران کشوری: مبلغ این وام 35 میلیون تومان است و فقط به حساب مستمری بگیری که در بانک صادرات حساب دارد واریز می شود. اقساط وام ازدواج برای بازنشستگان کشوری 36 ماهه با کارمزد سالانه 4 درصد می باشد. بنابراین بازنشستگان کشوری باید ماهانه یک میلیون و 60 هزار و 606 تومان بابت وام ازدواج بپردازند. مجموع اقساط وام در یک سال بیش از 37 میلیون تومان است. یکی یکی از شرایط ثبت نام وام ازدواج برای مستمری بگیران این است که تاریخ سند ازدواج فرزندان آنها با اولین تاریخ مطابقت داشته باشد. فروردین 1398 وام ازدواج مستمری بگیران داخلی فقط برای اولین ازدواج فرزند مستمری بگیر و فرزند کارمند (همسر) تعلق می گیرد.

وام ضروری مستمری بگیران کشوری: مبلغ این وام 30 میلیون تومان است. صندوق بازنشستگی کشوری اطلاعات بیشتری از جزئیات این وام ندارد. اما شرایط وام ضروری مستمری بگیران کشوری حاکی از آن است که هرگونه تسویه حساب مربوط به وام های دوره های قبل تاثیری در اولویت بندی و یا واجد شرایط بودن وام نخواهد داشت. متقاضیانی که تاریخ بازنشستگی آنها کمتر از یک سال گذشته باشد مجاز به ثبت نام نیستند. تنها زمانی که اطلاعات تکمیل و در سامانه تعهد وراث تایید شده باشد، درخواست متقاضی در لیست متقاضیان عمده وام قرار می گیرد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا