اخبار روز

واریز 30 میلیون تومان به حساب بازنشستگان

وام برای بازنشستگان| مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از پرداخت 40 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به مستمری بگیران این سازمان با وام 1200 میلیارد تومانی خبر داد و گفت: میزان تسهیلات پرداختی به مستمری بگیران این سازمان در سال جاری 10 برابر افزایش می یابد. میلیون تومان نسبت به سال گذشته به 30 میلیون تومان رسید.

میرهاشم موسوی با اعلام ارتقای معیشت مستمری بگیران به عنوان یکی از اولویت های این سازمان گفت: این تسهیلات که با همکاری بانک رفاه به مستمری بگیران تامین اجتماعی پرداخت می شود، اولین مرحله از پرداخت تسهیلات قرض الحسنه است. این سال سال گذشته 259 هزار وام 20 میلیون تومانی در هفت مرحله به مستمری بگیران پرداخت شد. تعداد وام های پرداخت شده در سال جاری 50 درصد افزایش داشته است و تا پایان امسال تلاش می کنیم وام های پرداخت شده را نسبت به سال گذشته افزایش دهیم.

وی همچنین افزود: برنامه ریزی و مقدمات اعزام مستمری بگیران به سفر معنوی مشهد مقدس نیز به پایان رسیده و در مراحل پایانی است و انشاالله به زودی اولین گروه از مستمری بگیران به این سفر معنوی اعزام خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، شایان ذکر است ثبت نام مرحله اول وام بازنشستگان تامین اجتماعی از ابتدای سال جاری انجام می شود. تیر ماه امسال در کانون های مستمری بگیران آغاز شد و به هر استان با توجه به جمعیت مستمری بگیران استان سهمیه خاصی اختصاص یافت./منبع: ایسنا

برای دریافت وام تامین اجتماعی برای بازنشستگان چه مدارکی لازم است؟

تسهیلات اعتباری مستمری بگیران در سال جاری به 30 میلیون تومان افزایش یافت. اما برای دریافت وام مستمری بگیران اجتماعی چه شرایط و مدارکی لازم است؟

به گزارش تجارت نیوز، سازمان تامین اجتماعی چندی پیش از آغاز دوره ثبت نام اولین مرحله پرداخت تسهیلات قرض الحسنه مستمری بگیران و مستمری بگیران این سازمان خبر داد. طبق اعلام سازمان تامین اجتماعی، تسهیلات وام مستمری بگیران ۱۰ میلیون تومان افزایش یافت و اکنون به ۳۰ میلیون تومان رسیده است. اما برای دریافت وام مستمری بگیران اجتماعی چه شرایط و مدارکی لازم است؟

مدارک مورد نیاز برای درخواست وام تامین اجتماعی برای مستمری بگیران

متقاضیان دریافت وام مستمری بگیران تامین اجتماعی جهت ثبت نام اولیه این وام به سایت کانون بازنشستگان تهران مراجعه و در قسمت پرکاربردترین خدمات، گزینه ثبت نام وام را انتخاب کنند. مستمری بگیران در گام اول باید مشخصات هویتی خود شامل نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره مستمری، تلفن همراه، آدرس و دلیل درخواست را ارائه کنند.

نکته جالب اینجاست که متقاضیان برای ثبت نام در این وام نیازی به کارت عضویت کانون بازنشستگان تهران ندارند و تنها چیزی که نیاز دارند پنج صفر در ردیف شماره عضویت و اولین تاریخ در ردیف تاریخ وام است. اسفند 1403 را وارد کنید. شماره مستمری و کد شعبه نیز در کارت عضویت مستمری بگیران موجود است.

در صورت موافقت بانک رفاه با درخواست متقاضی برای دریافت وام مستمری بگیران تامین اجتماعی، این موضوع از طریق پیامک به شماره تلفن همراه وی اطلاع رسانی خواهد شد. در نهایت بانک کارگزار اقدامات اداری و بررسی های لازم را برای بازپرداخت وام آغاز کرده و مبلغ این تسهیلات پس از حدود یک هفته به حساب بازنشستگی متقاضی واریز می شود.

شایان ذکر است مستمری بگیرانی که وام آنها تایید می شود باید حداقل 50 هزار تومان در حساب بانک رفاه خود داشته باشند تا مبلغ تمبر سپرده وام از حساب آنها برداشت شود.

وام برای بازنشستگان

شرایط اخذ وام بازنشستگی 30 میلیون تومانی

برای دریافت این وام متقاضیان مستمری بگیر باید 78 سال به بالا باشند، حساب بانکی آنها مسدود نشود و مالکیت تلفن همراه به نام متقاضی باشد. ضمناً متقاضیان نباید سابقه چک نقدی یا بدهی معوق به سیستم بانکی داشته باشند، موجودی حساب آنها حداقل 100 هزار تومان باشد و در دو سال گذشته از این تسهیلات استفاده نکرده باشند.

همچنین 40 هزار وام قرض الحسنه در این زمان به مستمری بگیران و بازنشستگان واجد شرایط با سهمیه مشخص برای هر استان پرداخت می شود. پس از به حد نصاب رسیدن ثبت نام کنندگان، وب سایت به طور خودکار بسته می شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا