به گزارش مانیبان، نمایندگان بازنشستگان تامین اجتماعی با حضور در مجلس و گفت و گو با اعضای کمیسیون های مختلف به دنبال اجرای طرح تعدیل حقوق بازنشستگان و پرداخت ماهیانه 3 میلیون تومان در سه ماهه دوم هستند. سال امکان واریز این مبلغ وجود دارد.

اخیراً جلساتی با حضور محمد اسدی; علی اصغر بیات، رئیس عالی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی؛ دبیر کانون عالی کارگران بازنشسته و علی دهقانکیا; رئیس کانون مستمری بگیران تامین اجتماعی استان تهران با رئیس کمیسیون اجتماعی و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کشور دیدار و گفتگو کرد. در این دیدارها مشکلات و مطالبات بازنشستگان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسات نمایندگان بازنشستگان خواستار اجرای قانون تناسب حقوق و رفع تبعیض های موجود شدند. همچنین نمایندگان مجلس مستقیماً رئیس سازمان برنامه و بودجه را مورد خطاب قرار دادند و خواستار تسریع در اجرای تناسب حقوق و پرداخت یک میلیون حساب به بازنشستگان در سه ماهه دوم شدند.

در این رابطه احمد میدری; وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۲۴ مهرماه سال جاری به تناسب حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی واکنش نشان داد. وی اعلام کرد که پس از جلسات و با دستور معاون اول رئیس جمهور و هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه مقرر شد 8 میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت مطالبات تعدیل حقوق بازنشستگان اختصاص یابد. .

وزیر رفاه این اقدام را انجام داد. یکی یکی از اقدامات مهم دولت در راستای اجرای این طرح است.

میدری افزود تا پایان سال جاری طبق قانون مبلغ 30 میلیارد تومان در قالب اوراق بدهی به تامین اجتماعی تحویل می شود. این تصمیم بخشی از برنامه های میان مدت دولت برای تامین منابع مالی لازم برای پرداخت مطالبات تعدیل حقوق بازنشستگان است.

میرهاشم موسوی; مدیرکل وقت صندوق تامین اجتماعی نیز در تاریخ 25 مهرماه سال جاری جزئیات این طرح را تشریح کرد و خاطرنشان کرد: با دریافت منابع مالی، فرآیند پرداخت علی الحساب و صدور احکام مستمری بگیران مطابق قوانین مربوطه و با هماهنگی شورای اسلامی.

وی پیگیری های رئیس جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تامین منابع متناسب را ارزشمند دانست و به دستور ویژه معاون اول رئیس جمهور برای تامین اعتبار این پروژه اشاره کرد.

موسوی اعلام کرد: در مرحله اول 8.7 میلیارد تومان به تامین اجتماعی اختصاص می یابد و این منابع به محض واریز، طبق قوانین و در تعامل با مجلس برای پرداخت قبوض استفاده می شود. و احکام مستمری بگیران را صادر کند.

این اقدامات نشان دهنده عزم جدی بازنشستگان برای ارتقای معیشت و وضعیت حقوقی و اهمیت همکاری مجلس و دولت برای رفع این مشکلات است.

بر اساس این گزارش، قرار است سازمان تامین اجتماعی برای سه ماهه دوم سال 3 میلیون تومان به نام علی الحساب متناسب با اعتبار لازم پرداخت کند.

همچنین در 22 تیرماه سال جاری مبلغ 3 میلیون تومان برای 4.2 میلیون مستمری بگیر تامین اجتماعی واریز شد. این مبلغ برای تناسب و حمایت بازنشستگان برای ماه ها لحاظ می شود. فروردین تا خرداد پرداخت شده است.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما