اخبار روز

واریز یارانه 600 هزار تومانی این افراد


به گزارش مانیبان به نقل از ایسنا، مدیرکل دفتر پشتیبانی و امور توانمندسازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: فروردین در این ماه 600 هزار تومان از طریق طرح یسنا و 1402 اعتبار به حساب سرپرستان خانوارهای دارای مادر باردار یا نوزاد زیر 2 سال از دهک های اول تا سوم درآمدی واریز شد.

زهرا قیومی از ادامه اجرای طرح یسنا (حمایت از مادران باردار و شیرده نیازمند دارای فرزند زیر 2 سال) در سال 1403 خبر داد و گفت: اقلام و مبلغ مورد نیاز برای اجرای طرح به اداره کل ارائه شده است. برنامه و به تصویب سازمان بودجه و ستاد کل جمعیت کشور رسیده است.

وی با اشاره به اجرای طرح یسنا که به «حمایت از مادران نیازمند دارای نوزاد و کودکان زیر 2 سال» اختصاص دارد، گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توجه ویژه ای به اجرای ماده 24 داشته است. قانون حمایت از خانواده و جوانان و تاکید می کند که حمایت از زنان و کودکان در اولویت است. بدین ترتیب با نظارت های مکرر وزارت متبوع، در روزهای پایانی سال بودجه ای برای این امر در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: در ماده قانونی مذکور، وزارت رفاه اجتماعی موظف است با همکاری سایر دستگاه ها و نهادها، مادران باردار، دارای نوزاد و کودکان زیر 5 سال را شناسایی و از آنها حمایت کند. از آنجایی که دولت سیزدهم بستر مناسبی را برای حمایت های غیر پولی در چارچوب شبکه ملی اعتبار (کالابرگ) فراهم کرد، دی در ماه 1402 طرح «یسنا» اجرا شد.

به گفته مدیرکل دفتر امور پشتیبانی و توانمندسازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعتبار اجرای سه مرحله اول این طرح در سال گذشته از محل مسئولیت های اجتماعی شرکت های وابسته بوده است. شرکت فرعی صندوق ها و با همکاری بنیاد کرامت رضوی که در هشت استان کم برخوردار از جمله لرستان، ایلام، گلستان، فارس، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، هرمزگان، کهگلویه و بویرا و در خانوارهای با دهک درآمدی مستقر است.

قیومی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح یسنا مبلغ 400 هزار تومان به حساب سرپرستان خانواده این مادران واریز شد که مردم تا سقف تعیین شده می توانستند در فروشگاه های قرارداد الکترونیک خریداری کنند. حد. در مرحله دوم طی روزهای اخیر اعتباری بالغ بر 600 هزار تومان از محل ستاد ملی جمعیت برای خرید سبدهای غذایی و بهداشتی رایگان به حساب وزارت متبوع واریز شد. از سرپرستان خانوارهای 3 دهک اول درآمدی در کل استان های کشور، یعنی حدود یک میلیون مادر دارای فرزند زیر 2 سال حقوق دریافت کردند و خانواده ها فرصت داشتند از این اعتبار برای خرید مواد غذایی و بسته های بهداشتی رایگان استفاده کنند. اهميت دادن.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه دولت برای اجرای طرح یسنا در سال 1403، گفت: دولت در سال 1403 طرح یسنا را اجرا می کند. فروردین در این ماه 600 هزار تومان از طریق طرح یسنا و 1402 اعتبار به حساب سرپرستان خانوارهای دارای مادر باردار یا نوزاد زیر 2 سال از دهک های اول تا سوم درآمدی واریز شد.

مدیرکل دفتر پشتیبانی و امور توانمندسازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: برای ادامه اجرای این طرح در سال 1403 پیش بینی های لازم صورت گرفت و موارد و مبالغ پیش بینی و پیشنهادات ارائه شد. به سازمان برنامه و ریاست نفوس کشور که تصویب شد. طبیعتا با توجه به اینکه به طور معمول تخصیص اعتبارات دستگاه در اردیبهشت ماه پس از انجام این کار، باید بررسی شود که چه تعداد منابع به این منطقه اختصاص داده شده است تا بتوان میزان سبد و جمعیت تحت پوشش را پیش بینی کرد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا