اخبار روز

واریز یارانه نقدی برای عید قربان تا چه حد صحت دارد؟/ آیا منتظر واریز یارانه در عید قربان باشیم؟

به گفته پی ام آپ، اگرچه در گذشته خبری درباره واریز یارانه عید قربان منتشر شد و این خبر در صدر رسانه‌ها قرار گرفت، اما بعدا مشخص شد که منظور همان پرداخت نقدی یارانه بود که به صورت اتفاقی با روز عید قربان همزمان شده بود. اما تاکنون در سال جاری هیچ خبری درباره واریز یارانه منتشر نشده است. با توجه به اینکه روز عید قربان در تاریخ هشتم تیرماه برگزار می‌شود، احتمالا هیچ یارانه نقدی در این زمان واریز نخواهد شد.

در ماه تیر سال قبل، برخی رسانه‌ها درباره پرداخت یارانه عید قربان خبر دادند، اما بعداً مشخص شد که این خبر صحت ندارد و به جای آن، پرداخت نقدی یارانه به حساب سرپرستان خانوار صورت خواهد گرفت.

دولت بیستم هر ماه یارانه را به صورت نقدی پرداخت می کند. سال گذشته عید قربان مصادف با 28 تیرماه بود و به همین دلیل گمانه زنی هایی مبنی بر یارانه دیگری برای دریافت کنندگان به وجود آمد. اما همانند دوره های گذشته برای دهک های اول تا سوم 400 هزار تومان و برای مابقی 300 هزار تومان یارانه نقدی واریز شد.

مبلغ یارانه چقدر است؟

اگرچه هنوز خبری از پرداخت یارانه عید قربان منتشر نشده است، اما اگر دولت قصد این کار را داشته باشد، چقدر خواهد بود؟

طبق اعلام بودجه سال ۱۴۰۲، مبلغ یارانه نقدی برای هر فرد همچنان در حدود ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود که به همان شکلی است که در سال قبل بوده است. هرچند، اخیراً خبری منتشر شده که برای یارانه نقدی، مبلغ آن با افزایش ۲۰ درصدی همراه خواهد بود. در ابتدا، فکر شده بود که دولت قصد دارد مبلغ یارانه نقدی را برای تمامی گیرندگان یارانه با این میزان افزایش دهد، اما تجارت‌نیوز همزمان با انتشار این گمانه‌زنی‌ها، از طیبه حسینی – سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها – پیگیر جزئیات این طرح شد. حسینی با تایید این خبر تاکید کرد که افزایش یارانه تنها برای اقشار دهک اول تا سوم زیر پوشش کمیته امداد یا سازمان بهزیستی پرداخت خواهد شد، و نه تمامی گیرندگان یارانه.

باید به دقت گفت که طبق اعلام شده، مبلغی که قرار است به یارانه اضافه شود، به صورت نقدی نخواهد بود و تنها برای خرید کالاهای اساسی در قالب طرح کالابرگ قابل استفاده خواهد بود. به تازگی هم این طرح کلید خورده و با افزایش 20 درصدی مبلغ یارانه برای دهک‌های اول تا سوم در قالب طرح کالابرگ الکترونیک آغاز شده است.

برای پرداخت یارانه عید قربان نیز باید صبر کرد و دید که آیا دولت از سوی خود اعلامیه‌ای منتشر می‌کند یا خیر. اگر این یارانه پرداخت شود، باید دید که مبلغ آن چه مقداری خواهد بود و چه کسانی مشمول دریافت آن هستند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا