اخبار روز

همه یارانه بگیران می توانند وام قرض الحسنه 40 تا 350 میلیونی بگیرند!/جزئیات

در ادامه می توانید جزئیات این وام ویژه را بخوانید.

وام قرض الحسنه وامی است که بانک ها برای کمک به اقشار کم درآمد جامعه در نظر گرفته اند. وام قرض الحسنه یکی از پرطرفدارترین وام ها در بین مردم است زیرا همانطور که از نام آن پیداست وام قرض الحسنه نسبت به سایر وام ها وام با سود کمتر است.

سپرده وام 300 میلیون تومانی

با تصویب نمایندگان شورای اسلامی، زوج های زیر 25 سال در سال آینده 350 میلیون تومان کمک ازدواج دریافت می کنند. نمایندگان مجلس همچنین در قطعنامه ای تصمیم گرفتند که چه گزینه هایی برای بچه دار شدن در سال آینده وجود دارد.

در اولین جلسه علنی امروز (شنبه) شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق قانون بودجه 1403 کل کشور، در بخش هزینه ها، بند 1 بند ج تبصره 13 قانون بودجه سال 96 را تصویب کردند. صورت حساب

بر اساس این مصوبه؛ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف به رعایت قانون حمایت از خانواده و جوانان جمعیت و همچنین قوانین ایثارگران، قانون حمایت از حقوق معلولان، قانون است. در مورد جهش تولید دانش بنیان، قانون ساماندهی و حمایت از بنگاه های خانگی و دستگاه های موضوع ماده (77) قانون الحاق. برخی از مواد قانون بخشی از مقررات مالی دولت را تنظیم می کند (2). ستاد مردمی پرداخت دیه زندانیان نیازمند از سپرده های قرض الحسنه اعم از جاری و پس انداز شبکه بانکی (به استثنای قرض الحسنه) را پس از کسر سپرده قانونی تا سقف سه میلیون میلیارد (300000000000) انجام می دهد. ریالی بابت وام ازدواج، فرزندآوری و سپرده گذاری یا خرید یا ساخت مسکن و سایر موارد مقرر در قوانین فوق الذکر و نیز از طریق بانک های تجاری (به تشخیص شورا در رابطه با این موضوع). به پول و اعتبار) برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به شرح زیر ارائه می شود:

برای وام قرض الحسنه وین کارت بگیرید

1. تسهیلات قرض الحسنه ازدواج (موضوع ماده (68) قانون حمایت از خانواده و جوانان:

1-1-1 وام ازدواج برای هر یک از زوجینی که تاریخ ازدواج آنها بعد از اول دی ماه 1401 باشد، سه میلیارد (3.000.000.000) ریال و مدت بازپرداخت آن 10 سال می باشد.

1-2 تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوجین زیر 25 سال و زوجین زیر 23 سال به مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (3.500.000.000) ریال.

جنایت داماد در سال 1403 ثابت شد

نمایندگان مجلس پس از بررسی جزئیات بودجه 1403، جزء (2) بند (ج) تبصره (13) بند هزینه ها را به شرح زیر تصویب کردند.

وام قرض الحسنه تولد فرزندان (موضوع ماده (10) قانون حمایت از خانواده و جوانان) برای فرزندان متولد 1402 به بعد وام تولد قرض الحسنه به شرح زیر پرداخت می شود.

400 میلیون ریال برای فرزند اول

800 میلیون ریال برای فرزند دوم

یک میلیارد و 200 میلیون ریال برای فرزند سوم

یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای فرزند چهارم

2 میلیارد ریال برای فرزند پنجم و بیشتر

پرداخت 300 میلیون تومان وام مسکن برای خانواده های دارای فرزند سوم و بیشتر

نمایندگان شورای اسلامی در بررسی لایحه بودجه سال 1403 مبلغ 300 میلیون تومان برای امکان پرداخت وام و سپرده یا خرید یا ساخت مسکن برای خانواده های فاقد مسکن که دارای فرزند سوم یا بیشتر هستند از ابتدا اختصاص دادند. از سال 2019

نمایندگان شورای اسلامی در جلسه صبح امروز شنبه 16 اسفند بهمن 1402 و در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق قانون بودجه سال 1403 در بخش هزینه ها، با تصویب بند 3 بند ج تبصره 13 این لایحه به شرح زیر موافقت کردند:

3- تسهیل در اعطای وام و سپرده یا خرید یا ساخت مسکن (مطابق با قانون حمایت از خانواده و جوانان و قانون ارائه خدمات جامع ایثارگران):

این تسهیلات سه میلیارد (3,000,000,000) ریال برای خانواده های بی سرپرستی که دارای فرزند سوم یا بیشتر از اوایل سال 2019 هستند را پوشش می دهد.

وام مسکن ۴۰۰ میلیون تومان تعیین شد

نمایندگان مجلس شرایط اعطای وام مسکن به افراد محروم و ایثارگر را تعیین کردند.

نمایندگان در جلسه علنی صبح امروز (شنبه هفتم) بهمن شورای اسلامی در بررسی بند هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1403 کل کشور با ردیف‌های (4)، (5) و (6) بند (ج) تبصره (13) ماده واحده موافقت کرد. این لایحه بر این اساس شرایط اعطای وام مسکن به افراد محروم و ایثارگر مشخص شد.

در ردیف (4) بند (ج) تبصره (13) ماده واحده این لایحه آمده است: بانک مرکزی موظف است به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و غیره اطلاع رسانی کند. شهدا، جانبازان و رزمندگان آسیب پذیر با معرفی نهادهای ذیربط. و تصویب نظام رفاهی ایرانیان برای این افراد در سه دهک درآمدی اول جهت اعطای وام مسکن برای مستضعفان به مبلغ چهار میلیارد (4.000.000.000) ریال.

به استناد ردیف (5) بند (ج) تبصره (13) ماده واحده لایحه مذکور؛ بانک مرکزی موظف است بر اساس ماده (62) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) قانون عمومی کشور، به ایثارگرانی که فرصت مسکن دریافت نکرده اند خدمات ارائه کند. ارائه خدمات به ایثارگران فاقد تسهیلات مسکن جهت اعطای تاییدیه از بنیاد شهید و امور ایثارگران به حداقل یکصد هزار نفر از ذینفعان تا سقف هفت میلیارد و پانصد میلیون (7.500.000.000) ریال.

همچنین در ردیف (6) بند (ج) تبصره (13) ماده واحده این لایحه آمده است: مسئولیت حسن اجرای این بند بر عهده بانک مرکزی، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی و کلیه مسئولان است. و کارکنان مرتبط عدم اجرای هر یک از مفاد این اطلاعیه (از جمله تأخیر در پرداخت این خدمات یا اخذ ضمانت نامه فراتر از حدود این قانون) تخلف تلقی شده و در مراجع ذیصلاح قابل پیگرد است.

نحوه دریافت وام 300 میلیونی

هیئت مدیره پست بانک ایران با پرداخت وام قرض الحسنه با نام طرح رحمت برای مشتریان پیشخوان و شعب بانک موافقت کرد.

بر اساس این طرح، مشتریان حقیقی و حقوقی بانک از ابتدا حضور دارند بهمن در صورت افتتاح حساب در این ماه می توانند بر اساس میانگین حساب پس انداز خود تا سقف 3 میلیارد ریال برای مشتریان حقیقی و 7.5 میلیارد ریال برای مشتریان حقوقی وام دریافت کنند.

همچنین مشتریانی که در طرح رحمت حساب افتتاح کرده اند می توانند با استفاده از ماشین حساب موجود در سایت بانک، مبلغ وام دریافتی را بر اساس زمان و مبلغ واریز شده محاسبه کنند.

بر اساس این گزارش، این تسهیلات با هدف ارائه خدمات مقرون به صرفه و سهولت در انتخاب مشتریان از بین محصولات مختلف بانکی اجرا می شود.

وام مسکن

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا